Gå till innehåll
onsdag 25 februari 2026
FredrikLindstrom

Bayliner med utombordare

Rekommendera Poster

Hej på er!

Kan en Bayliner 1952 Capri med utombordare vara nåt att ha?

Många verkar ogilla de OMC-system (motor o drev) som finns på många äldre Bayliner.

Jag är inte helt säker, men jag tror att en stor hänge-på-motor ser ful ut på en sådan båt...

//fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du är helt inne på rätt spår, en äldre mini bayliner med tex force utombordare får vara rättså bra pris på eller nästan gratis för att d ska vara ett bra köp.. Ful ja d är bara förnamnet krångel d e andranamnet.. Sedan så är dessa äldre mini bayers lite slarvigt ihopkomna, finns välskötta undantag eller renoverade.. Men om du frågar mej så finns d förnuftigare räsers att titta närmare på iaf om man eftersöker något med utombordare..

Fletcher tex är ett bättre alternativ, går fort med klen motor, bra ihopskruvad. Och ser snygga ut.. Ska man köpa en minibayer så får man upp lite i klasserna och årsmodellerna och gärna inombordare av välkänt fabrikat. och gärna med mercrusiers drivlina..

!!!MVH REXCO!!!

Senast ändrad av Rexco | 17 september 2008 | 20:57

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade en 1802 från 91 med en Force 90hk för ett antal år sedan. Gick betydligt bättre i sjön än min nuvarande Buster X. Hade inga problem. Var lite opraktisk bara om man ville komma till fördäcket, men nyare har en trappa. Eller välj en bowrider. Snygg var den också, betydligt snyggare än min Buster. Funderar skarpt på att byta till en Bayliner 175 med innomords Mercruiser, betydligt billigare än nuvarande. Men jag gillar utombordare ( Evinrude E-TEC, ej 4 taktare) och aluminium båtar, betydlig stryktåligare och lättare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har kollat på Fletcher, men de flesta som är till salu just nu är antingen för små, finns i fel ände av landet eller så missar de vår budget...

Vi söker en trevlig amerikansk daycruiser, runt 18-20 fot, snygg och (i nödfall) övernattningsbar. De SeaRay/Wellcraft/Bayliner i rätt storlek vi kollat närmare på har varit i dåligt skick eller tokdyra.

En risig båt kostar att fixa till. Dessutom tar det en massa tid och det är inget projekt vi letar efter. En för dyr båt lämnar inga pengar över för det lilla extra man kanske vill göra med den.

Men men... en båt ska det bli. I värsta fall något litet, billigt, i väntan på den rätta ;)

// fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska den vara övernattingsbar så glöm fletcher, nu är kanske inte rätta tidpunkten att leta båt då d inte finns så stort urval på hösten.. Men en hyffsat välskött bayliner med övernattningsmöjligheter och då en från mitten av 90 talet borde gå att få loss för runt 100 000kr.. Beror ju lite på vadför budget du har. Men ju nyare dessto bättre, mina erfarenhetr är att Minibayers med mercrusiers lilla 4a på 3,0 liter brukar ligga rättså lågt i pris. Chanserna är stor att hitta en fin till rimliga pengar så ge inte upp.. Bayliner 2052 med merc 3,0 ligger väl runt 100ingen i pris och är nog så nära man kan komma en hyffsat ny dc med övernattningsmöjligheter..

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ja har en och den går bra med en 125hk på ska byta nu till 200hk mvh knubbe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...