Gäst Torken Postad 8 Juni , 2004 Hejhej.Har köpt mej en inombordare, B20-71:a och alla jag känner säger åh, va bra, det är jättebilligt att laga om det pajjar och lättmeckat och så läser man här i olika innlägg att drevet kostar 15-70000 och den delen är svindyr och hit och dit.Vad är det som är så ******* billigt???????? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Danne Postad 8 Juni , 2004 Om någonting någonsin inom marin blir billigt så blir jag fårvånad...... Köpte själv 4 pinnbultar (m8 25mm) från penta, på fakturan stod det 62kr/st!!!!! å 12kr för en mutterjävel. De kompisarna menade var nog att det finns en del saker ifrån Volvo B20(bilmotor) som passar på din motor å dom är ganska billiga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mrsnoggen 1 Postad 8 Juni , 2004 ja till en b20 behöver du ju iallafall alldrig bekymra dig för att få köpa ett drev för 70000 :-D och som tidigare inlägg, många delar från bilmotorn går att använda. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
UlfRickardsson 0 Postad 15 Juni , 2004 Om man vil kan man köpa en sotningssats på drevia för 975 kr, vill man inte betala det kan man köpa det på en mack för 200-300 kr OBS ! då står det dock INTE penta på på förpackningen !! Alla B20 motorer som byggdes förseddes med ett datachip ingjutet i motorblocket som sänder en digitalt kodat signal till alla packningar. Om det är pentapackningar skickas en signal tillbaka till chipet att allt är Ok. Om det är piratpackningar ändras automatiskt ventilspelet samt diametern på kolvarna som kan skada din motor svårt. Man kan lura chipet, ta bort fördelarlocket och rotorn, häll i havregrynsgröt, sätt tillbaka rotor samt fördelarlock. Varmkör motorn. Nu tror chipet att du är lite knäpp så det slutar att fungera och du kan ha vilka packningar du vill, bra va ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas_LLA 0 Postad 15 Juni , 2004 Uffe!! *ASG* Varför tror ni jag frågade i ett inlägg längre ned ang AQAD40A??? Billigt är det för att varje OK mack har delar, samt skrot. /Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser