Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
weedogt2

Var köper man Honda BF90 billigast?

Rekommendera Poster

Tycker du att det där är billigt!!!

Svinaktiga priser är vad det är!

Jag håller på att kolla upp import av en 90hk yamaha four stroke från Usa,närmare bestämt florida.Där kan jag köpa en splirrans ny för mellan 32-34 tusen sek,med nuvarande dollarkurs.

Det blir billigare att åka till staterna tur o retur och hämta motorn,sedan får man ju se landet med.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns inget som är billigt i det här landet, när det  gäller båtar, motorer o tillbehör.

Men, är man intresserad av en Hondamotor, så har faktiskt SS/Marin i GBG, bland dom bästa priserna iaf. i Väst Sverige.

Prislistan på deras Webbsida stämmer inte med deras verkliga priser, jag betalade 55000:- för den nya BF50D när det står 62000:- i listan. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har jag lite mer data:

Listpriset för en Honda BF90 i Sverige är ca 105.000:-. Jag har ringt runt lite och det bästa priset jag har fått är ca 90.000:-

Listpris i USA är ca 9.500 USD = 60.000:-
Jag har sett också sett pressat pris på ca 7.000 USD = 44.000:-

Men då man importerar från USA måste man lägga på moms, tull och frakt. Bästa pris blir därmed drygt 60.000 eller så.

Det byder att jag får slanta upp runt 30 lakan extra för att köpa hemma i Svedala. Det är mycket pengar. Som måste vägas mot risk för elände om det blir problem.... Det värsta är nog om båten skulle stå på land länge om det blir problem och konflikt. Personligen skulle jag inte vara ta risken att missa en säsong (som ju är så förtvivlat kort).

Hmm... jag ska nog fundera lite mer... Det finns nog mer att ge på priset i Sverige. Ska ringa runt lite till.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag fick nu ett pris från SS/Marin i GBG också; 88.900:- lägst så här långt.

Problemet är att jag bor i Sthlm så det blir till att lägga på frakt också.

Jakten går vidare... Jag kan säkert pruta med mer framgång när isen lägger sej i vikarna!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Priserna har verkligen vänt.

NEDÅT!

Mellanhänderna har tagit svinaktigt betalt. Privatimportfirmorna vräker också på. De verkar tro att man inte har koll på priserna utomlands. Man köper i många fall billigare av en auktoriserad försäljare som kan service och reparationbiten. Det syns inte i deras extraprislistor. Däremot får man ofta kanonpriser inkl. montering när träffas och snackas vid på tu man hand.

Jag tycker att det är viktigt med Svenskt garantiåtaganden från generalagenten oavsett vad många tycker.

Skuttarna har ingenting att förlora oavsett vad de än säger. De går bara över till att sälja en ny eller samma produkt under ett annat bolagsnamn. Jag ser ingen anledning till att köpa av just dem.

Då kan man väl lika gärna importera själv.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

SS/Marin kan du lungt köpa från. De är Hondaåterförsäljare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...