kunghenke 0 Postad 5 Augusti , 2008 Hej! Är helt ny i båtbranchen och har 3 frågor som för er kunniga. Kanske korkade för er men.... 1. Har en motor på 70 hk, 3 cylindrar, 2 takt (?). Ska jag tanka oljeblandat då? 2. Laddas batteriet genom en generator eller måste jag ladda batteriet manuellt? 3. Efter körning, ska man spola igenom motorn då? Bara i saltvatten eller alltid? Mvh. Henrik Senast ändrad av kunghenke | 05 augusti 2008 | 23:14 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 5 Augusti , 2008 1. Ja. En del 2-takt har dock en egen mojöng(AutoLube kallas den) som man fyller på olja i o sen blandar motorn själv i oljan. Men det tror jag inte finns på din motor. 2% olja ska det vara. 2. Din motor laddar batteriet. Bara se till att batteriet är fulladdat när du sätter i det på våren. 3. Jag gör det aldrig(sötvatten, 70 hk evinrude 76a). Tror inte folk gör det i saltvatten heller. Senast ändrad av Yadis | 05 augusti 2008 | 23:41 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser