Forsen 0 Postad 22 Maj , 2008 Hej vänner! Båten behöver ett nytt färgskikt under vattenlinjen, jag har ingen aning vad det kan vara för märke/sort på det tidigare lagret, dock så vet jag att den sotar/blöder duktigt när man tar på den. Är det någon som känner till någon färg som går på allt eller som torde vara det rätta i det här fallet? -Jo båten skall guppa i Östersjön, så ingen västkust-färg Forsen tackar på förhand... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kurran 0 Postad 22 Maj , 2008 Hej . Använd International VC 17 .är den bästa färgen om man ej vet vad båten är målad med förut. mVH Kurran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
575fredrik 8 Postad 22 Maj , 2008 Själv drar jag på ett lager mille exta fin fint vettu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Forsen 0 Postad 27 Maj , 2008 International VC17 är föreslaget, skall kolla upp detta, tack Kurran.... Men vad är mille??? som Du 575Fredrik skrev. Lite nyfiken är jag. /forsen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Suckan 1 Postad 27 Maj , 2008 Mille är också en självpolerande (kritande) färg. Även den fungerar oavsett vilken kritande färg som satt där innan! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser