snok 0 Postad 2 Maj , 2008 jag har bytt till ignitor brytarlöst .nu får jag inte igång båtmotorn den tänder inte ens till vad har jag gjort fel,håller på att ge upp. snok Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 779 Postad 2 Maj , 2008 Kolla så du har gnista, om inte så har du satt ihop skiten fel eller att det är trasigt. Om gnista finns så har du eventuellt monterat fel och tändningen hamnat fel. Tändningen kan ha hamnat fel även vid rätt montering och måste ställas in i grundläge för att sedan ställas med stroblampa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BMoon 1 Postad 2 Maj , 2008 Kolla så du har alla sladdar rätt först. Kan ju även vara att din tändspole inte trivs ihop men Ignitor, har något med för högt eller lågt motstånd att göra. Själv bytte jag till Biltemas dyraste standardspole och det fungerar finfint! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
snok 0 Postad 3 Maj , 2008 glömde att skriva jag har ignitor tändspole ,jag har monterat efter beskivningen som följer med,gnista finns på tändstiften.jag har grundläget på tändningen gjort efter beskrivningen i meckboken.plus kamremmen är bytt alla markeringar stämmer. snok Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bayliner1954 0 Postad 3 Maj , 2008 Du har inte satt tändkablarna fel? been there done that själv... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Amiga 1 Postad 4 Maj , 2008 Hej Jag hade samma problem med min ignitor, problemet var att spänningen till ignitorn blev för låg när jag drog runt startmotorn ca 8V den behöver >9V för att fungera om jag minns rätt, Prova att mäta vid matningen till ignitorn när du startar motorn. Jag fick montera in ett relä före ignitorn för att få rätt spänning. Mvh peo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
snok 0 Postad 5 Maj , 2008 problemet löst motorn fick ingen soppa så enkelt var det ,nu spinner den som en katt.tackar för alla svar snok Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser