labbibia 3 Postad 28 April , 2008 Var nyss nere i båten och satte batteri nr 2 på laddning. Sjösättning nu på lördag. Hade tänkt att åka och köpa nya tändstift i morgon. Döm om min förvåning,i ett stuvfack akterut hittade jag en plastpåse med flera oöppnade tändstifts förpackningar. De måste ha legat i båten i många år, för man får väl knappast 4 tändstift för 30 kr numera? Nu är frågan........går dom att använda trots att de har många år på nacken? (De ligger i obrutna förpackningar) Eller ska jag skänka dem till tekniska museet? Mvh Labbibia Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 29 April , 2008 Är nog inga problem att använda dessa om dom har legat i en försluten förpackning av plast. Det är bara att kolla om dom är angripna av frätning för det är väl det enda som man rå på metallen i stiften. Bara att tuta och köra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 29 April , 2008 Lustigt egentligen, men i dag på em. så behövde jag inhandla 4 nya stift till bilskrället. Mekonomen tog 271:- För fyra stift. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
labbibia 3 Postad 3 Maj , 2008 Jag vågade inte lita på stiften jag hittade, trots att de verkligen ser splitternya ut. De kanske har gjort en tidsresa i min Monark? Hursomhelst åkte jag till Micab här på ön (Liiiiidingö) och köpte fyra nya (Volvo Penta orginal) stift till Volvo B21 för 187 spänn. Låter som du har betalat överpris Orven? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 3 Maj , 2008 Överpris? Jo kanske fan vet men det var stift med 4 krokar på som gnistan kan hoppa på, eller emellan- Billigare på BilTema men där vågar jag inte köpa stift. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
H-Krusell 0 Postad 8 Maj , 2008 Stift med 4 krokar är helt meningslösa. Kvittar om du så hade 15 krokar gnistan tar alltid kortaste vägen, dvs den använder sig bara av en krok även om du har 4. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 11 Maj , 2008 H-Krusell, en liten justering av texten? gnistan tar alltid kortaste vägen, dvs den använder sig bara av en krok i taget även om du har 4. Hälsningar, Kalman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser