Gäst Anders Postad 14 Maj , 2004 Hur gör man egentligen? Vi vill köpa en båt mellan 26 och 32 fot men vi hittar ingen som vill hyra ut en båtplats till oss. Hur kan båtföretag överleva om man inte kan sälja båt p.g.a. platsbrist?? Hur har ni andra i Göteborg gjort? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 14 Maj , 2004 Bilhandlare säljer bilar utan parkeringsplats det borda vara förbjudet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Anders Postad 14 Maj , 2004 Det är lite svårt att jämföra dessa två tycker jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fischer 0 Postad 14 Maj , 2004 Ringa runt dygnet runt! Om du har tur så får du en plats inom en månad, fast inte i Göteborg utan på Tjörn i bästa fall:-) Inte lätt... Fischer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mike Postad 17 Maj , 2004 Det där med båtplatser är ett rent helvete, speciellt för lite större båtar. Det finns inte många platser och man kan knappast lägga det på säljaren att det ska finnas plats, det är ju inte hans huvudvärk om du har en plats för den eller inte.... Vad han anbelangar så kan du lika gärna ha den i trädgården och sitta å röka i den... Som sagt, ring runt överallt. Kolla annonser, åk ut till hamnar och kolla om det sitter lappar där. Sen kan du nog kolla runt utanför GBG oxå, tex öckerö och runt där i skärgården....både södra och norra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Lennart Postad 7 September , 2004 Det kommer en ny marina på västkusten som heter Wallhamn Marina AB och dom kommer att lägga ut ca 100 platser första året för större båtar. Det kostar lite mer än vanligt att ligga där men det skall visst bli ett lite klassigare ställe med full service när det är färdigt. Moderföretaget heter SF-Marina och finns på norra älvstranden i göteborg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Storebro Postad 24 Juli , 2005 Wallhamn marina?? Var där ock kikade i dag. Jag kan inte förstå vad som är lyxigt med den Marinan Tillfartsväg tvärs igenom en grusgrop.Förbi en lastbilsskrot Skräpigt,ingen låst port. Ingen sophantering typ container,ingen toalett,eller rättare sagt inga byggnader. Två fina bryggor fanns det dock. Men det var allt. Jag bor i Göteborg,så detta kunde varit ett alternativ. Så tyckte jag iaf då jag kikade på hemsidan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Fredrik Postad 8 Augusti , 2005 Hur har det gått har du hittat någon plats? Nyfiken står också i båtköpartankar och bor i Göteborg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser