Gå till innehåll
lördag 10 januari 2026
Joflopp

STULEN - Röd Crescent HT 418 med Volvo Penta 350. Hittelön!

Rekommendera Poster

Moderator - flytta tråden om den ligger galet.

Efter att ha kuskat nästan 40 mil till sommarstugan för att lägga i båten och ta oss ut till ön inser vi att någon har stulit vår båt.

Båten låg på en upptagningsvagn (hemmabygge) som var låst med kulhandske men inget stoppar den som har tid och verktyg.

Båten har inget direkt värde ute på marknaden, men för oss var det vår möjlighet att komma ut till ön där vår stuga ligger.

Båten är alltså en Crescent HT 418 som i bruksskick, ommålad i rött med vitt rufftak. Kan inte tänka mig att det finns någon mer i denna färgsättning. Motorn är en gammal Volvo Penta 350 från mitten av 70-talet.

Båten stals någon gång mellan den 16 december och idag, den 1 mars 8 km norr om Västervik (Kuggviken på Norrlandet).

Om någon har sett vår båt eller ser den ute någonstans så snälla maila mig på ljm.augustsson@gmail.com. Hittelön utlovas till den som kommer med ett avgörande tips!
Fler bilder finns på http://www.fendern.se/propeller/index.php?showtopic=8395

post-24068-1394235367,0275_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fy fan va grisigt gjort!!\<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-yell.gif\ border=\0\ alt=\Yell\ title=\Yell\ />

Jag skall omgående skriva att jag inte sett något. Förstår av bilderna att båten är dig väldigt kär och att du lagt ner mycke tid och omsorg på den. Ifall båten skulle dyka upp här på västkusten, är det ok ifall jag kölhalar de nya ägarna innan  jag kontaktar dig? hälsning/Nitro  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad tråkigt! Kommer hålla ögonen öppna runt Västervik. Hoppas att den återfinns!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skall ha koll. Vi har båt & stuga i närheten av Loftahammar. Hittar jag båten med förare är det bäst att de springer, fort! Jag hatar idioter som inte kan skilja på mitt och ditt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Såg på STULEN - Röd Crescent HT 418 med Volvo Penta 350 att du återfunnit din båt. Skönt, det är inget kul med rövare och banditer.

Fick du tag i banditerna också? Och i så fall, vill du ha hjälp med kölhalning?  \<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-wink.gif\ border=\0\ alt=\Wink\ title=\Wink\ />

Kölhalning - Wikipedia, den fria encyklopedin 

Senast ändrad av Sirba | 19 mars 2008 | 13:42

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

va skönt, vet hur de känns få sin båt stulen dock i mitt fall återfanns inte båten,, fick mina pengar o köpte en ny, men tråkigt, LÅT BLI våra båtar,,

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...