Daniel_B 0 Postad 12 Februari , 2008 Otäck olycka i australien... http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1823298.ab Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eilean 6 Postad 13 Februari , 2008 De hade två dygns förvarning för vindar över 40 knop från australienska vädertjänsten - ändå låg de för ankar på en plats som var oskyddad från den riktningen! Lyssnar man inte på vädret i Australien? SVT kallade båten för en 2-mastad ketch. Bra att dom är tydliga så att man skilja den från de en- och tremastade ketcherna! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oceanis 2 Postad 13 Februari , 2008 Håller med till hundra procent !!!! Ofattbart att man inte sökte skydd i god tid. Per PS hänger inte upp mig så mycket på vad SVT kallar båtarna, dom är säkert inga seglare DS Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eilean 6 Postad 13 Februari , 2008 Jamen jag seglar ju en ketch, så jag är noga med sånt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Limpann 0 Postad 13 Februari , 2008 Nog är det illa att inte folk ska kunna lyssna på väderleken. Men det var tur att det gick såpass bra ändå(!). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser