Ringhede 6 Postad 1 Februari , 2008 Februari 2008. Fortfarande inte en skymt av båtkörkortet. Blir det något? Behövs det fortfarande? Eller bidde det en tummetott som i sagan? Någon kanske vet? mvh Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 1 Februari , 2008 Med nuvarande opinionsiffror så kanske det ses som ett politiskt självmord att införa det just nu, personligen tror jag inte det kommer någon gång,det finns ingen som har övertygat mig om behovet heller för den delen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 90 Postad 1 Februari , 2008 De va då väl.. då kan ju badgästerne me sine nimbusar å blåe båtar å prasseljacker kröga å kjöra sôm dom vell ett tag te...... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 1 Februari , 2008 Har svårt att se hur ett båtkörkort skulle råda någon bot på d.. Kröket får dom aldrig stopp på, och döskallar kommer d att finnas i framtiden med vare sig man gillar de eller ej.. D sjuka som jag ser d är att ju mer lagar och regler som skrivs så ju värre blir det.. Har väl inte varit så illa ställt med trafiken på land någonsin som d är nu.. Och där har vi snart körkort på cykel.. Och då frågar jag mej själv, finns det ett körkort mot fyllekörning och övrigt svineri samt brist på hänsyn och omdömme.. Så borde det införas pronto nu med det samma.. Behövs ingen värdelös utredning som kostar skattebetalarna miljoner för att fallet är hop lost och saker rullar på som vanligt med eller utan körkort.. Nu finns det ju inget Svinkort heller inte något fyllekort, så dessa typer får vi dras med hurvida vi gillar d eller ej kan vi inget göra åt d. Och inte regeringen heller, dom har tappat greppet och är i detta fall ute på mycket tunn is.. Nä lägg pengarna på bättre vägar, flera poliskontroller och utökande resurser till tull och polis på land.. För det är där olycks stattestiken ökar, problemet ligger på land inte till sjöss.. Nu håller dom på och fjantar med en massa miljöskit för att propogera för högre skatter.. Och javisst tänker man så är det lätt att få 0 döda i trafiken och till sjöss.. Skatta Drivmedel med 1000000% så ingen har råd att åka.. Och snåljåpar som försöker smita undan genom att köpa segelbåt eller kanot så gissar jag på att en extra hög paddelskatt och segelskatt skulle råda bot på d med... Detta land går snart down the drain... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 1 Februari , 2008 Beslut tas tidigast i höst. Börjar gälla tidigast 2009. Om det nu blir nåt av det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 2 Februari , 2008 Värt att kolla om de säljer sådana på båtmässan. /Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 2 Februari , 2008 Tror du verkligen att ett båtkörkort skulle råda bot på det problemet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pulver 0 Postad 2 Februari , 2008 Jag har köpte ett båtkörkort på Buttricks 1983, gäller det fortfarande?!...eller måste jag gå på kurs? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 2 Februari , 2008 båt kör kort aaa nu snappar jag. Det handlar om miljön !!! Båtar ska köra kort, Alltså köra korta sträckor för att minska utsläppen. Mmmmmmm Va bra, då går det ju åt mindre bränsle Billigt och bra. mvh Ro land Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser