Gäst maringuden Postad 3 December , 2007 Rutgerson -Släng ut alla medlemmar så får vi på en ny säkrare plattform skapa om våra konton så att vi slipper dessa bråkmakare... iron_eagle - Var bara lugna snart kommer det att kosta för att vara medlem ,då kommer allt att lösa sej. Rutgerson -Jamen..det är ju en lysande idé!! -Man betalar ett medlemskap på låt säga 2000/år och i det ingår tillgång till forumet, kanske ngn tidning och en trevlig dekal att sätta på båten att man är medlem. -Tänk va mkt skit man skulle slippa på detta stället om det var så Flipper_510-HT - Det kan bli riktigt dyrt för vissa! Rutgerson Du har så rätt så..Men med en årlig ratio på 13 nick gör man en basparing på iaf 26,000, och då har man bara en löpande årskostnad på 12000 baserat på en snitt av 6 nick. Men 12 nr av båtnytt kostar idag 559 kr, och då får man en HL tröja på köpet som man kan slinka i när man sitter i båten och avnjuter en bollinger-69 i båten. Lägg då till 400 så har man tillgång till maringuiden under ett år! Tot kost = 959 kr. Erkänn att för att komma från mig så är det en ganska bra idé? Smart Rutgerson, har du fler snilleblixtar på lager Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 3 December , 2007 Hmmmm funderar på att slänga ut TVn hemma för där är bara skit varvat med reklam. Mer reklam än program. Betala för att vara medlem här eller på annat forum = nej. Är ju kantat med reklam. Vid ett sånt förfarande så blev nog medlemsantalet 0 eller max 20 stycken på sin höjd och då försvinner reklamen som ger intäckter till forumet och det blir lika livat som en öken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst maringuden Postad 4 December , 2007 Lyfte upp frågan igen eftersom jag tycker det är en korkad idé som är värd att diskuteras i en egen tråd. Som Orven skriver skulle nog medlemsantalet sjunka från drygt 31400 till kanske 20, i bästa fall något hundratal. Vill du hälsa till Steve så gör det i någon annan tråd eller varför inte skicka ett PM till honom. FYI MG lever så länge det är gratis.. Senast ändrad av maringuden | 04 december 2007 | 09:41 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst maringuden Postad 4 December , 2007 Jag tycker den är korkad, du tycker den är lysande. Det jag ville med tråden var att få andras åsikter om detta. Jag tror Iron_Eagle befarade att MG skulle avgiftsbeläggas. Jag tror knappast att det är något han önskar. Jag kanske har fel. Du skulle säkert få bort trollen från forumet med din modell men hur många medlemmar tror du är beredd att betala dom summor du nämner? Förövrigt verkar det som om du och några till bara sitter och väntar på trollen, utan era snabba repliker skulle det bli ganska trist att vara troll. Kan du vara vänlig att sluta kalla mig för Steve. Jag börjar känna mig mobbad!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 15 Postad 6 December , 2007 Vill bara tala om att jag inte är död som ngn skrivit. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 6 December , 2007 Det är inte jag heller........ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 15 Postad 8 December , 2007 den spriten...den spriten...se förresten min undertext! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 69 Postad 8 December , 2007 I am Schizofrenic, and so am I. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 10 December , 2007 Har jag redan. Hittade inget av intresse. Är han/hon inte här spelar det ju ingen roll... På tal om din undertext, kom den till på fyllan ? Eller vet du vad du menar med den ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 10 December , 2007 Återkomsten låter lite som ET. han kom ju liksom inte från denna planeten. Känner du han ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 10 December , 2007 Klart det är en sagofigur, därav min fråga... Känner du han, jag menar du är väl oxå en sagofigur ? Eller menar du att du finns i verkligheten ?? Trodde ju att du fått nya batterier o därför var så aktiv... Då får jag be om ursäkt... Som någon sa innan, alla är inte som det verkar... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst maringuden Postad 10 December , 2007 Hej Rutger. Jag sitter tyvärr fortfarande och försöker förstå vad du menade med följande Du har så rätt så..Men med en årlig ratio på 13 nick gör man en basparing på iaf 26,000, och då har man bara en löpande årskostnad på 12000 baserat på en snitt av 6 nick. Men 12 nr av båtnytt kostar idag 559 kr, och då får man en HL tröja på köpet som man kan slinka i när man sitter i båten och avnjuter en bollinger-69 i båten. Lägg då till 400 så har man tillgång till maringuiden under ett år! Tot kost = 959 kr. Erkänn att för att komma från mig så är det en ganska bra idé? Jag måste erkänna att jag hade etta i matte så du kanske kan förenkla ekvationen till bara 12 okända nick. PS/ Jag vet vad du har i din bollingerflaska PUCKO Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 15 Postad 10 December , 2007 Har jag tilltalat dig i ngt inlägg ? Jag ser att du jagar mig i var och varannat inlägg du gör, en liten patetisk trevare i din undertext om att du inväntar info från admin ang BB och min comeback här. Lägg ner lille man, du verkar ha svårt att komma över vissa små texter i detta forum. Ring admin istället du, och ställ din fråga ang återkomsten. Sen kan du ju byta ut din undertext till ngt som innefattar mig som vanligt, om du har dåligt minne kan jag upplysa dig om att admin i våras hade ett riktigt jobb med att ta bort din undertext som av ngn outgrundlig anledning alltid handlade om mig. För ditt minne måste vara väldigt kort då du i texter skrivna här på guiden för ngn vecka sedan tyckte så illa om mobbare, jag vet inte vad ditt handlade ska räknas som numera då du börjar likna en stalker. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 10 December , 2007 Återkomsten 07-12-04 tom (inväntar info) Så löjligt... Du har alltså ringt eller mailat admin om att vi är tillbaka. Nu snackar vi låg, låg nivå. Trodde jag läste fel på din undertext först, men nä det gjorde jag inte... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 10 December , 2007 Ska du iväg på vuxensaker !!! Oj, ska dina föräldrar ta med dig till en psykolog ? Jag hoppas verkligen det går bra för dig där. Jag vill ju inte att du ska fara illa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 10 December , 2007 Nä för vi är ju som en enda stor familj här på MG Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 15 Postad 11 December , 2007 Du kräver för mycket....ngn använder tangentbordet som avlastning för sin frustration. Men han kanske är ipbannad efter gårdagen, tidig julklapp från Maringuiden i såna fall. Senast ändrad av Stevemedselcon | 11 december 2007 | 08:54 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 15 Postad 11 December , 2007 Äh...ingen julklapp ännu då...fast det blir ju roligare om den kommer närmre jul... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 15 Postad 11 December , 2007 Lite svar på dina påståenden: hade en blänkare i undertexten om Maringuidens moddar ja, , ej person, det var nämligen en stor samling korkskallar dom lyckats samla ihop, vilket 99 % av medlemmarna höll med om. Det var väl bara calle om jag minns rätt som var okej av den hopen, och han avgick snabbt. Man kan säga att den rekryteringen var totalt misslyckad, med tanke på det kreti o pleti som anmälde sig till jobbet. Men tack o lov togs dom ordningsmännen bort relativt snabbt. Sen kan man ju undra varför du skriver så mycket om mig i alla inlägg? Är det ngt allvarligt fel på dig eller är du så bitter över att du som moderator fick sparken och jag ska nitas som ansvarig? jag skulle kunna kalla dig en hel del om jag vill, men då hamnar jag på din nivå och det vill jag inte. Här har du reglerna för forumet, tyvärr missade Maringuiden att ge dig dom eller så har du bara läst men ej förstått dom, be någon hjälpa dig om det är ngt av det du inte förstår, eller maila Maringuiden så är dom säkert behjälpliga. Vett och etikett på BryggSnack Posta inte INTE samma inlägg gång på gång. Företagsreklam censureras. Påhopp och oförskämdheter mot individer eller grupper accepteras INTE! Uppmaning till brott är ej tillåtet. Bryggsnack är en mötesplats för båtintresserade och inget annat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 15 Postad 11 December , 2007 Kasta sten i glashus, dina sista 100 inlägg är övervägande delen ren skär mobbing-lögner och förtal. Bye-bye med dig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 15 Postad 11 December , 2007 okänd är felstavat, det ska vara ökänd väl? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 15 Postad 11 December , 2007 Väldigt många rapporteringar idag på mig ser jag....tur att forumet segar....annars hade det nog varit dubbelt.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 11 December , 2007 kan det vara Rutger Rutgersson...........eller vad tusan han kan heta nästa gång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 15 Postad 11 December , 2007 Nä, det tror jag inte, jag vet vem det är. skit samma, jag visste det bara var en tidsfråga innan den personen startade igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 11 December , 2007 Ja må va lite trög, men är det koskenkorvamannen som är i farten igen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 15 Postad 11 December , 2007 Anemos?? Nä för katten, jag har väl inget otalt med honom? Vill inte hänga ut personen det gäller, men allt är så uppenbart om man säger så...flinar ...fyndig mening. Men som sagt, skit samma, i morgon är en ny dag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 11 December , 2007 Ja eller en annan dag eller nästa dag Inte fullt så segt i dag vad det nu beror på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser