Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
Perra

Kustbevakarna

Rekommendera Poster

Bra att visar lite kustbevakarprogram..på kanal 5

Trevligt tycker iaf jag

 

Perra

 

Senast ändrad av Perra | 27 oktober 2007 | 19:50

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tyckte det var mest sjöfylla och gundstötningar i programmet. Precis samma innehåll som från Sthlm. Sen håller sig just Bratsen till Sthlm. Så förnedra inte hela östersjökusten bara får att Sthlm har sånt pack :-).

 

Men det var rolig dialekt på de som körde kbv-båtarna. Lät precis som i galenskparnas låt om sill :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om dom har varit och filmat något runt Marstrand bör nog serien kunna bjuda på lite Brats i år också.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja just det! Hela västkusten är väl för bövelen full av brats? Marstrand, Smögen, Hunnebostrand, Grebbestad osv?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Syfttar mer på kustbevakarnas attityd..

Har ni varit på v-kusten ngn gång?Vet inte om jag vill kalla norrrmän,danskar,tyskar några svenskar för brats.

Men visst Stockholmdialekt finns det gott om,ofta i stora hyrda båtar..är det brats?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Brats har inget med dialekt att göra. Handlar bara om bortskämda rikemans barn. Såna har jag sett väldigt gott om på ovan nämda platser på västkusten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo, skjuta laser på en segelbåt i fartbegränsat område är proffsigt\Sealed\

De KUNDE ju ha seglat över 5 knop....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

och??

Har du

ingen humor????????Det hade iaf de..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det var ju tur att dom lyckades fånga en plast eka i 10 knop...Vassa killar??

Då har man inte mycket att göra eller?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De va la inga störe skillnad på innehållet, besättningen på östkusten åt hamburgare och dom på västkusten åt glass. Vem vill se på tv när dom äter? De är väll jobbet runt om kring som man är intreserad av.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det som jag inte begriper, är varför dom inte filmar dom när det är trafik.

Fanns ju knappt någon båt innom synhåll.

 

Hade det varit lite rulle på grejorna så hade dom förståss inte hunnit med att filma.

 

Så är det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Precis. Jag tyckte att det förra kustbevakarna på östkusten var för mycket fokus på båtfylla, detta första avsnitt var ju likadant. Börjar bli ganska tradigt att se dessa kustbevakare stå och vänta på polisen och höra deras tjat om att de inte har befogenheter att ta nykterhetstest.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tja varför inte ta en alkotest på Norsken som stod på grund o en vimmsig kärring som ror runt med 2 små barn i en gummijolle???

Utan bara dra loss o vinka ?? hmmm

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

haha ni är lika bittra som förra året tydligen.

Ja varför inte ta en eka i 10 knop. det är ju knappast de själv som stiftat lagarna.

Är de 5 knop och de har fått i uppdrag att göra en kontroll där så är 10 knop fel, punkt slut och de gör väl bara sitt jobb.

Hur tycker du de skulle handla? 

Inte speciellt vasst att köra 10 knop i 5 knopsomr. när kustbevakningen är där heller kan jag tycka..

Alkotest hade de nog gjort om de haft befogenhet..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

precis min åsikt myggbettet.....................

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

------

 

Nej Kb har inte stiftat lagarna, men de har att följa tillämpningen av dem med förnuft... Ligger i deras yrkesroll... & imbillar du dig att pelle/den som de kände hade blivit bötfälld om inte tv varit på plats\Laughing\

 

För egen del handlar det bara om att jag tycker det är ett sk*tlöjligt program... I fjol med med vaxade osnutna snorungar som huvudpersoner, i år med goa fd västkustfiskare... Finns bättre sätt att döda 1h av sitt liv än att se på den sk*ten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att både serierna är roligt att titta på. Att det sedan finns folks som klagar är som det brukar vara.

 

Dock anser jag det vara fel att visa film på personer som uttryckligen säger att dom inte vill detta. Tänk er själva om ni ligger i en skön vik och det kommer in någon som filmar er och lägger ut det på nätet. Så roligt kan det inte vara, särskilt om man sedan har gjort något fel.

 

Det ända jag reagerade på var att dom INTE beivrade den Norska båt som hade en NedreNorge flagga. En ihopsydd flagga bestående av 2 olika länders flaggor. Om jag minns rätt skall utlänsk båt/fartyg som angör Svensk hamn visa sin nationsflagga. Men jag kan ha fel.

 

Jag tycker att alla dessa reality program blir lite larviga men som sagt. Jag tycker om sjön och det är så lite program om den miljön, så jag suger i mig allt. (Nästan)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Men du har inte glömt mej på ett år iaf, dt är kul =)

Såg tyvärr inte programmet så vet icke vad du menade riktigt med pelle, men visst håller jag med dej att det skall tillämpas med förnuft.. De är väl bara människor dem också och det är klart att det inte behandlas lika i alla fall..

 

Jag drar mej tillbaka nu för comeback med ett inlägg om ett år igen eller så. Men ett tips på vägen, att säga att det är ett skitlöjligt program och att det är skit o allt vad de nu va, jag förstår hur du menar men jag fattar inte varför du då tittar på det? Det finns ju mycket andra kanaler nuförtiden...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tillbringade tack & lov inte 1 hel h med det\Laughing\ Är urtypen för en zappare\Laughing\

Kommer ihåg\Laughing\ vissa saker går tyvärr inte att förtränga tex jimmy-lars/stevemselcon och annan bröte

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag måste nog erkänna att jag sitter och tittar på programmet. Onekligen är jag inte ensam om det då kanal 5 har valt att göra en uppföljning av programmet. Man får dock ta det för var det är! Hade även varit kul om dom gjorde en dokumentär om sjöräddningssällskapet.

 

Om Desibelle  är urtypen för en zappare så är väl jag urtypen för en person som fastnar för skit dokumentärer då!!

 

Senast ändrad av Robbie | 27 oktober 2007 | 00:06

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför lägger ni ens energi och er dyrbara tid på att klaga på en såhär riktigt urusel serie? Men varför inte klippa båte anten och cat5kablarna på en gång så ni slipper se sånt s*** \<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-wink.gif\ border=\0\ alt=\Wink\ title=\Wink\ />
 
Jag och många fler kommer fortsätta titta, oavsett hur mycket ni whinar \<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-smile.gif\ border=\0\ alt=\Smile\ title=\Smile\ />
//Johannes 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske av samma anledning som du lägger energi på att tala om att den är bra\Cool\ 

Klippa av kablarna för ett sk*tprogram skull, är ett lysande förslag(ska genast leta rätt på avbitaren\Laughing\

 

Men allvarligt tror inte ngn sagt till dig vad du ska göra? Eller för den delen förväntat sig att du mfl ska byta åsikt. Att kommentera vad man tycker om programmet är inte samma sak som att få dig att ändra åsikt (har inget som helst intresse av det).Trodde i min enfald att vi gjorde egna val...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

E jag hemma så e de klart att jag tittar, speciellt som det är mycket filmat här hemma. Men som Desibelle skriver så skull jag  också gärna se en liknande serie om sjöräddningssällskapet.

 

Mvh Smoegen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Himla bra att det finns en avstängningsknapp då.....

Jag gillar stt se det....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

vadå vanligt folk klantiga norrmän på grund plus packade norrmän.nästa gång får dom texta avsnittet man hör ju knappt vad säger.snok

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Njäe, som jag skrev tidigare jag zappar\Laughing\

& du gör vad du vill med din tid...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför då kommentera...?

Jag sitter inte och sappar...

Men mitt båtintressee är stort,därför läser jag

så gott som allt om båtar/båtliv.

När det är något om det på TVn,såkollar jag på det....

Jag jobbar också medd/på havet sedan 20 år,så nog har jag pissat i saltvatten....

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var väl du som bjöd in till den dansen (var inte Du trådskaparen?)\Cool\ 

 

Läser också - fortfarande, trots att båtintresse förnärvarande är i starkt avtagande, var sak har sin tid - mkt, men det betyder inte att allt jag läser/ser är bra (för att reta upp dig lite till - tycker kasta loss med harald är om möjligt värre)...

 

Lika lite som jag förväntar mig att andra ska tycka som jag, behöver jag DIN tillåtelse för att kommentera vad jag vill. Vilken värld vaknade du upp i imorse, då ditt ord var lag?

Var Du har pissat \Kiss\ Intresserar mig överhuvudtaget inte\Laughing\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Pissat i saltvattten är ett välkänt utryck bland fiskare och sjömän..

Betyder Har varit ute när det stormar.....Och var och en får väl svara vad den vill.

Det är väl hela iden med detta forum...

Skrev detta mer som ett skämt,för att skoja lite med Ostkustare...

Gissa vem som högg mest??

 

Senast ändrad av Perra | 27 oktober 2007 | 17:07

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...