Kapten_Johan 0 Postad 7 September , 2007 Jag har ett vattensystem med rör längst hela båten som går via en uppvärmare och en cirkulationspump. Där värmaren sitter finns en flaska där man ibland får fylla på vatten, varannan dag eller så..vad jag undrar är om man måste använda något destillerat vatten eller något annat specialar vatten, eller om man bara kan fylla på med vanligt kran vatten ? tackar för svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reine 0 Postad 7 September , 2007 Jag skulle nog kollat det där systemet lite mera..... Det brukar ju vara ett slutet system. Flaskan du talar om är då ett expansionskärl (tryckutjämningsburk). Det du fyller på, rinner ju ut någonstans. Förmodligen då ett läckage...Men om du talar om att fylla på ett vanligt vattenburet värmesystem så duger ju kranvatten utmärkt. Om du inte tar vattnet från en brunn av något slag, då de oftast har för mycket kalkinnehåll. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Botved 94 Postad 7 September , 2007 Tänk på att frostskydda om du inte tömmer systemet på vintern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser