Gå till innehåll
fredag 22 augusti 2025
Filip_Hedlundh

Nån bra liten styrpulpet båt?

Rekommendera Poster

Tjena! , Nu har jag haft min terhi 4110 i några år och vill byta upp mig! =D Jag vill ha en bra liten styrpulpetbåt som är lätt och sätta i och ta upp ( Tyvärr ingen båtplats =( ) Men jag undrar om ni har några bra förslag? :D

Båten ska hellst vara minst 5 m o max 6 m,

Och gärna en billig och trevlig båt :D !

Tack i förhand!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Busters båtar är ju bra både vad gäller kvalitet och sjöegenskaper. Dessutom lätta eftersom de är gjorda i aluminium.

Du skrev ingen budget så det är svårt att ge mer råd än så, kolla på Busters båtar på deras hemsida sen kan du kolla lite på blocket vad som finns. Lite nyare beg buster har troligen 4-taktare. Välj inte för liten motor om ni skall åka många i båten.

Busters båtar kan väl inte sägas vara billiga verken nya eller beg men de har bra andrahandsvärde så du får tillbaka hyfsat med pengar den dag du säljer.

Mailar dig några tester på styrpulpetare så kanske det klarnar lite vad du kan tänkas vilja ha.

Har själv en Yamarin 5820/58BR med Yamaha F115 och Bålstasläpet REG 1350 trailer. Funkar bra. Har inget direkt att klaga på.

/Bo

Senast ändrad av bossee | 02 juli 2007 | 23:27

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag köpte själv en Buster XL -01 med 80hk 4-takt. Godkänd för 7 pers och tillräckligt snabb. Lagom lätt och liten för att traila vilket jag gör själv. Stryktålig och stabil. Ser ut exakt som årets XXL men i något mindre tappning. Modellen har funnits i några år så det finns beg. i hyfsad prisklass på annons.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej gå in på olympic båtar o kika. En trevlig båt som går fint. Jag har en 500 CCF och är mer än nöjd./ Marcus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, om du tittar åt aluminimbåtar så missa inte silver båtarna. Enl mig överlägsna sjöegenskaper och utseende (smaksak så klart)....

Lycka till med ditt båtköp!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

kolla även på Micore

mkt bra & trevliga båtar

har själv haft 2 st 490 gt

Tomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ryds 530, 510 alt 550gt är fina. Scand 550, samma båt som Ryds 550 men mittmonterad styrpulpet. Uttern 5412,  samma som jag har fast nyare (vit). Yamarin 59?? kan ma få för under 200K om man har tur.

Finns såå mycket att välja mellan. Vad får hon kosta??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...