Gå till innehåll
måndag 16 juni 2025
Gäst Stefan

[FET]Fakta om motorbåt Trifoil 510 önskas[/FET]

Rekommendera Poster

Gäst Stefan

Jag önskar fakta/information om motorbåt Trifoil 510. Vem har konstruerat den, vem har byggt den, hur är den i sjön? Fördelar? Nackdelar med båttypen? Intresserad av alla fakta. Taksam för all information som finns. :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Kristian

Hej Stefan ! Jag söker oxå info om denna båt. Köpte min i höstas. Har du några länkar ? /Kristian

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En het sommar (var utan båt - ovanligt) en gång i tiden när vi hade hyrt en sommarstuga med sandstrand fick jag spader och gick och köpte en Trifoil (verkar vara 70 De Lux enl länken). Det var härligt att komma ut på vattnet men inte lika härligt att åka Trifoil. Vindrutan och fördäcket var ruskigt opraktisk. Man sitter lågt och den går inget vidare i sjön.

Tror att det var en 12 hk på den och det var alldeles för klent. Har för mig att den var oväntat tung också.

Men för att vara så liten är den stadig tack vare trimarantypen. Allt beror självklart på ändamålet, vad ska du ha den till och vart? I havet passar den i alla fall inte enl min mening.

Provåk ordenligt i alla fall om du funderar på ett köp, är mitt råd.

Modellen 510 hittar jag inga uppgifter på, det kanske är en öppen modell?

För en sjö passar den i så fall kanske till fiske osv.

MVH

Anders

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

\Wink\Oj då, här kanske man var offside rent tidsmässigt, några år sedan första inlägget kom...

Senast ändrad av Briggen | 11 november 2007 | 22:52

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...