Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
van_duung

Dator

Rekommendera Poster

Gäst

Jag har jobbat som kontruktör i några år nu bla. på WM-data så jag är inte helt tappad bakom vad det gäller datorer.

 

Jag har inte jobbat med datorer kör med lite logiskt tänkade istället och skulle aldrig skriva på något sådant avtal.

 

Lägg skiten i micron kör på defrost funktion, så inga synliga märken blir.

 

Eller ta lägg den under huven på bilen en tändkabel på några väl valda portar kan göra underverk.

 

Sen är det nog 4 gången gilt.

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter som en lysande idé!2.gif\

 

Men då går väl microhelvetet sönder oxå.

 

H/M

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

På billiga bärbara sidan finns mycket skit, datorn som står här i andra änden på skrivbordet här (ej min) trillade skärmen av på en dag, jag ringde leverantörer som slog ifrån sig med det har aldrig hänt, ringde sedan upp märkes agenturern och deras repverkstad, de hänvisade till en mindre firma som skötte just dessa bärbara. det första kille sa där är det en 15,5 tummare så har jag en hylla full med ersätningsskärmar, nej det var en 15 tummare. Nästa mening han sa var att det ser vilken meck som helst att det är felkonstruktion på gångjärn och lock de måste bara gå sönder.

 

Några dagar senare kom ett nytt lock på posten med faktura som det ombads att jag bara skulle riva.  

 

Så från att först ha fått besked från försäljaren att det aldrig förekommit några fel till att det var ett kännt produktionsfel när man talade med rätt person.

 

Tilläggas ska att vid första samtalet så skulle de ha den inskickad och allt skulle raderas samt att det skulle ta ev någon månad.

 

Lockbyte tog 15 minuter på barbordet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var likadant i detta fallet.

Det var tydligen bara jag som har problem med Fujitsu / Siemens.

Men stället jag lämnade in den på de två första gångerna stod det såna datorer överallt.

 

H/M

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu fick jag den nya lånedatorn!

En Fujitsu / Siemens som skärmen ramlar av på.

Vilket flyt jag har!21.gif\

Jag kanske inte ska köpa en lott.

 

H/M

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmmmm hehe ursäkta en elak (men hunoristiskt menad fråga)..

 

Berodde det på skärmavfallet på konflikter?

 

smiley-cool.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det har jag ingen aning om. Till skillnad från alla andra här så vet jag inte mer än vad som stått i trådarna om detta... Men så kanske det är?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var lustigt eftersom du skrev att jag skulle sälja den till Steve.

 

H/M

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fast vad jag vet behöver det väl inte inbegripa Dessin?

 

EDIT; Korrigering, Vad jag vet behöver det väl inte inbegripa Dessins EVENTUELLA affärer??

 

Senast ändrad av KillerBoo | 15 mars 2007 | 20:37

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

en del verkar bara vara ute efter och lura oss hederliga människor!! Nu ska jag titta på efterlyst o försöka hjälpa ordningsmakten mot dessa skurkar!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Datorn är ju trasig och du tyckte att jag skulle sälja den till Steve.

Precis efter ett antal inlägg om att Dessin skulle ha lurat någon genom att sälja trasiga prylar.

Det var väl det som var poängen även om du inte fågar erkänna det.

 

(Att eller om Dessin har sålt trasiga prylar får stå för honom)

 

H/M

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är låg moral hos en del vettu...det var väl nån som skrev att han ville mörda oxå...så ibland undrar man vad det är för slags människor som skriver här.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

men som sagt det är en riktig Hot Rod och används mest för lära barnen att skjuta huvudet av folk eller bus köra bil. får väl förtydliga inlägget att mördandet görs i den virituella världen. inte värre än när folk förr försökte blåsa varandra i tex monopol.

 

ang att lura folk på blocket så skrev det väl att man ger den till någon barn unge eller skrotnicke som löser problemen dvs lagar den och säljer den reparerad på Blocket.

 

Murclan som jag handlade förra säsongen med ny bytt olja i spacklat och målat läckande växelhus och ny rengjorda stift och på helt torrlagd motor för att dölja att innre vatten mantel var uppfrätt och vatten fyllde nedre burkarna säljaren till den är ju en av medlemmarna här inte tjaffsar jag och hänger ut honom.

 

Tror nog hans samvete gnagger honom och även att det retar honom att det bara blev en dags skruvande och några timmars svetsande. 

 

Jag var till och med så fräck att jag ringde upp honom och tackade för en bra affär och hälsade att motor går som en dröm.

 

En onödig upptagning direkt efter sjösättningen är vad som retade mig mest i övrigt får man klandra sig själv att man inte lysnar på när varningsklockorna ringer men de ska fan till att ha kört över 50 mil i onödan utan genomförd affär.

 

Ha en bra dag alla båtnasar, solen skiner isen smälter, snart är det dax.

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


annars känner jag en hyfsat bra torped! fast han kommer visst inte ut förrän 2009, fast du kanske inte har bråttom?2.gif\

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Tack men nejtack jag är inte den långsinta typen och även tråkiga händelser ger ju erfarenheter. Sen ska sägas att efter lite helande handpåläggning så går murclan som en dröm. Hade en kanon säsong förra året och årets ser ju ut att bli ännu bättre.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Ajjajjj den satt bra den.  \\http://www.tettinntil.com/forumet/images/smilies/spin.gif\ border=\0\ />





Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej alltså, jag menade mest att skämta lite med Steve. Likväl som alla vet att nämnda dator är trasig så vet ju alla att Steve o jag kanske inte alltid har samma åsikt.. ;) Själva poängen är att ingen här (väl?) mer än Dessin o köparen VET hur det ligger till... Den som vet bättre än vad som stått i trådarna får gärna rätta mig om det är så. I övrigt är det ju hörsägen.

 

Beträffande vad jag vågar o inte vågar. Tror inte någon som läst mina inlägg kan beskylla mig för att inte våga stå för vad jag skrivit, även om den/de inte håller med mig om det jag skirver OM? Tycker nog inte jag krupit undan iallafall?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Behöver inte veta nåt egentligen. Men sånt här tjafs gör väl ingen glad?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fick tillbaka den bärbara datorn igår igen efter att ha varit på service i 3 månader.

Dom har haft den inne 3 ggr nu utan att kunna laga den.

 

När jag fick den igår efter ytterliggare en 3 veckors period så tror ni att den fungerade?

 

NÄ!

 

Vilka sopor!

Förhoppningsvis får jag en ny nu, men inget är säkert.

Jag har ställt 2 alternativ till dom, antingen skicka en sprillans ny dator, eller ta tillbaka skiten och riva avtalet.

 

Vi får se vad som händer.

 

H/M

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst


Du får skaffa dig lite mer robusta grejer min är både stötsäker och tyst men kanske inte av modernaste plastiga utseendet.

post-15930-1394234994,497_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Den är ganska liten i måtten: 26x32x20 cm svetsar man dit ett handtag på ovansidan så blir den bärbar.

post-15930-1394234994,5423_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Markus.

Hör gärna av dig med fortsättningen, är det Nicator (jag hyr via dom) som står för din hem-pc eller har du annan leverantör? Jag skrev tidigare att min Amilio gick som tåget, nu har den fått tokvirus och behöver ominstaleras. Grabben lånade den en period och glömde uppdatera Norman Antivirus. Vilket jävla skit att dom inte skickar med autouppdaterande virusprogram med paketet...

Har ngn förslag på bra viruprogram som sköter sig själv?

Tacksam för tips

//martin

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

pc-cillin tar minst kräm ur burken, bästa och billigaste sättet en gratis demo sen bort med registervärden och från deras hemsida manuella uppdate filer. Bättre att offra 1 minuts på manuell uppdatering i månaden än att ha störande uppdateringar i tid och otid samt att du aldrig vet när något ligger och blockar uppdateringen. ser du sen till att ha ikryssad tömning av tempfiler så slipper du dolda installationer som kan ske vid om och uppstarter.

post-15930-1394234994,6804_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

LOL skitbra... Om jag inte hade en avsliten hälsena med gips upp till knät skulle jag ta en promenad

Vad gäller Pc-Cillin så räckte det med att inte uppgradera Norman på 5 dar för att virus skulle fästa, så autouppdaterat är ett krav. Tack för snabbt svar..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...