Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
whitecrow

Läst bodingsegel hade brunnit? är detta sant?

Rekommendera Poster

smiley-surprised.gif\Har beställt ny segel garderåb från boding som skall levereras i början på Januari. Löste i forumet att det brann i haninge på ett segel makeri.

 

Någon som vet vad som hänt? Bodingsegel?

 

någon med liknande erfarenheter? vad händer med saker som brunnit inne? ( Förutom att de förkolnar)

 

Försäkringar vad gäller? Antar att de som är beställt och inte levererat inte är min huvud värk?! Men mitt bomkapell som lämnades in för att få samma färg på rullkapellet, samt genuan som bara skulle sys om. deras aller min försäkring?

 

Tacksam för svar!!!

 

Varför ska saker vara enkelt när man kan krångla lite!!!

 

White Crowsmiley-surprised.gif\

 

Lars Ander

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det enlaste är väl att du tar kontakt med Bodingsegel. Eller?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har försökt men med tanke på helgerna har det inte varit så lätt, ska försöka på måndag igen.

 

 

White Crow

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 Jo, branden stämmer men varför är oklart. Deras hemsida har en blänkare om det.

 Beställde också nya segel för leverans i feb. Eftersom seglen sys upp i Polen bör det inte vara några problem.

 Inlämnat arbete ska ersättas av deras försäkring skulle jag tro så du kan nog slappna av.

 Berätta gärna hur det gick när allt är klart.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack ska kolla hemsidan, Jag tror inte att jag har några problem,(har ju fungerat fantastisk bra hitils med hela familjen Boding) men har man nu suttit och väntat i flera månader på vad för mig är det här diseniets stösta julklapp så är det väl inte konstigt att man reagerar.

 

Förutom detta vill jag passa på att slå ett slag För familjen Boding, det är fösta gången jag beställer något av en säljare som över talar mig att minska på min beställning (och hans försäljning) med argumentet att jag blir lika nöjd utan!!! Förvånade mig i varje fall.

 

Jag återkommer med resultatet.

 

White Crow

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 Har själv haft att göra med Boding-segel på sena 70-talet då vi köpte vår första båt(Comfort 26:a) och det var aldrig några problem. Till dags dato inte nu heller.

Så jag väntar också på att få sticka ner näsan i dem nya segelsäckarna och känna doften.  AAAhhhhh.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Jag köpte till den förra säsongen en gennaker med strumpa från Boding, och jag är mycket nöjd med deras (Pontus Paulin, Göteborg) kundvänlighet och känsla. Till denna säsongen har jag beställt ny stor och fock och jag tvekar absolut inte att göra nya affärer med dom.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack till alla det låter skönt att flera varit lika nöjda som jag är hittils, och då har Ni större erfarenhet. Jag tänkte hålla er undrrättatde om fortsättningen.

 

MVH

 

White crowsmiley-foot-in-mouth.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jahaa.... det var som jag anade. Allt de som jag beställt nytt kommer att leveraras dock något sent men väl innan sjösättning vilket kändes jättebra. 

 

Tyvärr är det så att den genuan som lämnades in för att sys om samt det bomkappellet som bara skulle gemföras färgmässigt med det nya rullkapellet för att få samma färg. är min egendom och tecks därför av min försäkring. vem som står för min självrisk vet jag inte ännu vi får se....

 

Då kommer vi till två frågor:

 

nr1  Finns det någon med liknade erfarenheter som kan komma med tips?

 

Nr2  Någon som har en nästan ny genua till maxi fenix till salu?

 

white crow15.gif\

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille


Och varför har någon rapporterat denna trådens första inlägg???
Den är inte på något sätt reklam, utan en fråga om det är ett specifikt segelloft som har drabbats av brand? Och hur det eventuellt kan påverka hans inlämnade segel?


Jag fattar inte hur en del tänker.5.gif\ 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mitt Fel!!!

 

Då detta forum är lite nytt för mig och jag ville sköta mig ordentligt så när jag fick informationen om Bodingsegel och hur det kommer att gå för mig tänkte jag som så att det är bäst att rapportera till mina nya Vänner i detta forum. Märkte inte förens det var försent att det tydligen inte var någon rapport jag avlade utan att jag Rapporterade mig själv till någon slags Sid polis Sorry Sorry Sorry!!!

 

Man får se det som något possetivt jag lärde mig i varje fall något!!!

 

White Crow smiley-embarassed.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack snälla!!!7.gif\

 

Jag kommer att fortsätta med min raportering med då göra det på rätt sätt återkommer i frågan

 

White crow 26.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har idag varit i kontackt med jonas boding som på bästa manér försökt att hjälpa mig att nå en lösning medhjälp av honom och mitt försäkringsbolag Atlantica. det ser idag ut som att jag kommer att får en Ok ersättning för segel och bomkapell. aven om det hänger just nu på försäkringsbolaget.

 

En sak som man bär tänka på i framtiden när man lämnar in saker på Verkstad är att innan kolla vem som är ansvarig för protukten innan det händer något.

 

Jag håller Er underrättade

 

White Crow11.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Hej White Crow, jag har oxå varit i kontakt med Boding idag. Jag fick ett mycket positivt svar på mina frågor. Mitt nya storsegel gick med transport från Stockholm dagen innan branden ner till Göteborg. Och min nya fock ligger på segelloftet i Polen och är inte klart än, så mina nya segel har klarat sig från lågornas rov.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man får gratulera!!!

 

Det verkar dessvärre som om både ina nya och gamla har brunnit endel har mer tur än andra. Nu är det ju tur att det verkar ösa sig trots allt

 

white crow

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har fått bra hjälp hittils från boding har nu skickat in alla grejer till försäkringsbolaget och avvaktar svar där ifrån.

 

(Fast jag räknar med att även segla med en Ny genua till sommaren)

 

MVH

 

White crow26.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har mycket goda erfarenheter av Boding och har fullt fötroende för att dom vill, kan, och kommer, att göra rätt för sig.

Jag hoppas att det ordnar sig för dig White Crow och för familjen Boding.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas det.FAst för tillfället låter det som att de inte Annsvarar för min egendom utan den får jag ta med mitt företag. Vilket låter konstigt för lämnar någon in en bil till mitt företag och något händer med den så så går i och för sig bil försäkringen in i första hand men min försäkring täcker eventuella självrisker mm. Så att kunden inte blir lidande.

 

Nå väl har kunnat läsa mellan radena att jag inte ska bli besviken vi får väl se.

 

White Crow11.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Äntligen har allt löst sig, och det är bara att krypa till korset!!!

 

Boding har sköt sig galant!!! efter många turer så får jag nya saker och det till en strunt summa. Allt tack vare boding och Atlantica, Fantastiskt.

 

Återstår bara leveransen i tid till första maj, men har de löst det så här långt så löser de resten också!!!

 

Vi syns på sjön!!!!

 

Och då har jag Ny segelgarderobsmiley-cool.gif\21.gif\

 

WhiteCrow

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

nä...säger som jag alltid sagt...inga segel till seglarna...eller som ursprunget var vid en korvkiosk en gång...då man råkade haspla ur sig ingen bensin till raggarna...då jäklar sprang man lika fort som Ben Johnson....fast man var ju lite pubdopad förstås....2.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hämtade mitt krysställ igår och har samma åsikt, allt

 

har fungerat perfekt men mkt jobb har det säkerligen varit för

 

Bodingkillarna att ställa allt till rätta. 

 

Seglen ser f.ö. kanon ut.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Efter att ha använt Bodings segel en sommar så kan jag inte annat än att buga. vi är jätte nöjda med både service kvalite. och trots branden fick vi allt i tid.

 

Det ska nog mycket till innan vi byter segelmakare!!!!!!!!!!!!!!!!

 

20.gif\  White Crow

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...