fyren 0 Postad 6 November , 2006 Hej. Nu är jag igång med min Albin O11 igen. Jag får ingen gnista. Jag hade loss brytarna idag och puttsade av elektroderna. Men det hjälpte inte. Jag vet inte men på vissa brytare så har jag sett att det på den lilla skruven som håller ihop kablarna och fjädern så sitter det små plastbrickor imellan kablarna och fjädern. Nu har inte jag dom plastbrickorna, men det känns som dom är onödiga för allt sitter ju på samma skruv. Vad kan det biro på att jag inte får gnista?? Tacksam för svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 6 November , 2006 Skruven går ju i gods om den inte blir isolerad från metallen och plastbitarna är för att hindra att detta sker. Kolla så får du se. En annan grej för att få snabbare hjälp, är att flytta frågan från träavdelningen här till motorbåtsforumet. I all välmening / Orven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser