Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
MickeF

Permiärtur idag..

Rekommendera Poster

Var ute för första gången i livet med min motorseglare i sundet(läs öresund). Har aldrig seglat innan. Tänkte som så att ska man klara båten själv får man ge sig ut själv. Fy tusan vilken kick det var att segla. 4-5m/s östlig vind. Båten gick upp i 5 knop(GPS) med endast Rullgenuan ute. Var en fantastisk känsla. Detta blir en härlig sommar.

 

mvh/MickeF

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med dej fullständing...Dock är det lite kallt i vattnet än.

 

Sjöräddnings sällskapet har en bra grej...nämligen assistans, eller trossen...

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är medlem... om det nu skulle behövas..21.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag längtar avundsjukt efter att få det egna flytetyget i sjön. Det är bara att byga och bocka för dig. Men ett ord på vägen/vågen får du ändå. Det är bra att ha både livrem och hängslen. Någon form av assistansförsäkring är alltid bra att ha. Man vet aldrig när oturen grinar en i ansiktet. /mvh/Nitro

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Glömde kanske att skriva om att jag haft motorbåt i 3 år innan, så helfärsk på sjön är jag inte. Har haft trossen i dessa år. Känns säkert att ha det i bakfickan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

26.gif\hej visst e de härlig känsla att märka vinden ha sån drag kraft.

var ute i lördags rixö-smögen 1.40 h ca 6,5 kn i snitt med bara genuian uppe fel riggad dessutom. otroligt härligt.

härlig sommar på dig för det ska jag ha

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst lpp2

Det här är bara för fuskigt. Har fått tid först om 2 veckor för sjösättning å så är det kanonväder ute :-(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

var också ute för första gången i helgen med min katamran! De va en härlig känsla även om det bara blåste i ca 3m/s så fick vi faktiskt upp lite fart 21.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilken härlig bild! Längtar till sjösättning så att det värker i kroppen,men än så är det ett par veckor kvar tyvärr...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...