Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
hustran

Slabbjobb,

Rekommendera Poster

Nu när det är så smått kris,för mig på båtfronten.Undrar jag fortfarande,hur i allsindar,klarar ni det där,med städning?Båten är skitig,tvättar hjälpligt.Tänker på de glassigaturkosa skapelserna,med vit skinnklädsel,O.S V. som man sett på båtmässan.Hur använder man en sån båt?Tar alla av sig i strumplästen?Äter med insug?Använder mjällshampo?

Njuter man intebåtlivetDet verkar så kompliserat?smiley-wink.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Ditt oändligt stora problem får mig att tänka på en sann historia ur livet.

Jag var arbetsledare på ett elverk i början på 90-talet. Jag var väl en aning irriterad av någon anledning, när en av kommunens kontrolanter för ett VA jobb, kom in på mitt kontor. Hans ärende gjorde mig väl inte mindre irriterad och han fick sig nog en släng av sleven.

Den mycket lungne mannen tog fram ett visitkort och räckte mig. På det stod det ungefär:

Jag har aldrig tidigare hört talas om någon som haft så stora problem som Ni. Mottag detta kort som bevis på min varmaste medkänsla.

Om du tycker din båt är skitig, kom och titta på min. Jag har rivit skott, slipat glasfiber, sågat och skurit isolering, fogskummat, sågat och skurit bort överflödet, plastat, slipat glasfiber igen. Det ligger utrustning, matrial och verktyg över hela båten. Det är helt enkelt bedrövligt.

Hade du sett hur det ser ut i min båt hade du nog inte tyckt att det var så farligt i din. Men vill du se så får du skynda dig. Nästa arbetspass skall jag städa, åtminstone grovt.

Ha´ t sô pen´ t i röra

tommy

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Ifall du menar schabraken som man dräglade över på båtmässan?
En fråga som oundvikligen dök upp i min sjuka hjärna var, finns det motor i dom? För de är väl till för representation och  ligger oftast vid samma brygga under månaden de ligger i sjön./lev livet men söla lagom/Niktro

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Halloj Toaen o Nitro.Det är väl inget större problem....för mig.Men jag förundras över de kliniskt vita,med turkosa mattor man ser på mässorna.

Hur umgås man i (eller med) en sån båt?P.S.vi har det jä...gt snuskigti vår bil också.Bör vi gå på kurs?14.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns det nån kurs? Tror du att det hjälper - på mig?
Jag skulle nog inte kunna ha en båt med vit skinklädsel - åtminstone inte länge. Dom som har såna båtar håller nog inte ständigt på att bygga om heller.
 tommy

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dom som har såna båtar byter båt när den blivit skitigsmiley-undecided.gif\. Det är därför som det finns begagnade båtar!! För oss andra vars plånbok är lite mindre ömtålig för lite skit i hörnen14.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...