jonper 0 Postad 2 April , 2006 Hej på er alla. Jag köpte ny plastbåt förra året och undrar hur jag skall göra med bottenmålning (slipning, primer, färgtyp, antal strykningar etc) Båten ligger i mälaren och gör sina modiga 46kn. Alla bra tips är välkomna! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 69 Postad 2 April , 2006 Här har du en bra sida: http://www.yachtpaint.com/sweden/default.asp För övrigt så växer det just inget på båtbotten i Mälaren. Det finns de som målar botten med vanlig servalack och även det funkar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 2 April , 2006 Har du helren botten som legat i en säsong eller så, så är mitt tips, att innan annan färg, göra en epoxibehandling med gelshield el liknande. Du slipper framtida problem samtidigt som du slipper jobbig renslipning innan, endast putsning för fäste. Ja, färgen kostar en slant, men vem har sagt att båtägande är billigt ;-) Kolla Metodboken (länken) i tidigare inlägg. /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser