Gå till innehåll
tisdag 23 juni 2026
Terrafobica

Fågelinfluensan.

Rekommendera Poster

Nu är det drygt en och en halv månad kvar till sjösättning.  Då tar jag min hund med mig och flyttar in i båten.  Det blir inte många nätter i hemmet fram till oktober månad.  Men i år känns det inte lika roligt som det brukar göra.  På bryggorna i vår hamn ligger det högvis med fågelträck från de änder och svanar som håller till där.  Vi försöker naturligtvis att hålla bryggorna rena, men det är en ojämn kamp.  I detta går så min hund och nosar och sedan ska vi sova tillsammans, obehagligt minst sagt, men hur farligt är det egentligen?
Finns det någon läkare bland oss MG´ are som har kunskaper om detta?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad har hänt, Terra, varför får Du inte sova hemma???

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag gillar hundar,men inte vill jag sova med dem.Man vet ju vad de snaskar i sig,och rullar sig i Hua...

       smiley-sealed.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför blir det massa bps...och märkligheter,när jag puttar in smileys?????

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vill inte sova i en lägenhet om jag kan slippa1.gif\  Båten är mitt hem halva året och har allt som behövs av bekvämligheter.  Mår änder bra av arsenik tro?smiley-wink.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi är nog många som känner samma oro inför våren och sommaren.

 Jag tog mig friheten att sicka vidare frågan till jordbruksverket som hantera virus frågan. Jag återkommer med deras svar när det kommer.

 

 Mvh Lasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har hört att det skall vara svårt att bli smittad. De som ligger lite i riskzonen är de som hanterar fåglar dagligen...

Hur det är med hundar vet jag dock inte

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skiter är bara förnamnet...

 

Vissa öar (läs, kobbar) går inte att beträda p.g.a all skit!

Bilden tog jag nu i höstas här i Göteborgs skärgård.

 

*Shit Off*

 

/Lasse

post-3886-1394234572,6959_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hagelgevär?

Annars kan man ju picka äggen har jag hört men det är ju ett långt projekt innan de är utdöda....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske en ny kulinarisk sensation.Skarvsoppa.....tips till båtmat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Troligen är vi just därför immuna,men hur går det för Donald duck?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En av båtarna i den numera nerlaggda 40-fotscuppen gick under beteckningen måskobben pga allt kacklande. Som tur var så försvann de akterut tämligen fort efter start.

 

/LC 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Aktuell info. om fågelinflensan finns att läsa på http://www.jordbruksverket.se Tyvärr verkar det som att svar på e-mail kan dröja från dom och mycket kan hända tills vi har våra båtar i sjön.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...