teebees 1 Postad 25 Januari , 2006 hej. tänkte måla min plastbåt (5m eka). den är lagad med glasfiberspackel på några ställen sen tänkte jag lägga igen några hål med glasfiberspackel från biltema. (http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=83295) Går det att slipa det sen och måla på det. tänkte använda mig av international toplac vilket är en 1-komp. färg. båten ska ligga vid brygga och i sötvatten. funkar det att måla med denna färg då? jag menar det står målning över vattenlinjen på instruktionerna. har det nån betydelse i detta fallet? eller måste det vara 2-komp. färg? på insidan slipar jag och målar med interlux super är det ett bra val? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kurran 0 Postad 25 Januari , 2006 Hej. Jag har användt Internationals 1-komps färger till min Glastron och de har funkat riktigt bra .Brightsidefärgen är mycket lättstruken samt att den fyller ut väldigt bra . Titta på mitt resultat i min sjöbod. MVH Kurran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 25 Januari , 2006 Tar Sikkens färg i stället det är samma tilverkare (Akzo) men Sikkens är proffs färg som håller i 20 år. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 25 Januari , 2006 International som man köper i affären är inte riktig proffsfärg det har jag lärt mig på akzo kurs i Holland. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 26 Januari , 2006 Jag ska plasta min träbåt till sommaren och då ska det på gelcoat och sen topcoat.. går det at sprutmåla? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser