Gäst Stefan Postad 7 November , 2005 Måste bara få göra ett litet tillägg... Det är så jäkla kul att höra folks kommentarer ang Bayliner. Bayliner är i stort sett den mest lättsålda båt i hela sverige. Snittlängden en Bayliner ligger på en marina är 3,7 dagar enl en undersökning jag läste på nätet. När man köper/säljer en Bayliner så äre bara priset/skicket det hänger på. En bayliner ligger oftast lägre i pris än andra amerikanare och har oftast ett sämre skick. Detta beror lite på vem som har haft båten innan. Jämför om du köper en Kia Pride ny för 79.900:- eller en Porsche 911 TURBO för 900.000:-. Det troligaste är att du är mer rädd om Porschen, men det finns som sagt folk som är pedantiska och rädda även om billiga saker. Min Bayliner tex en Bayliner 2651 -90 är finare än både polarens Regal 258 -98 och en annan kompis SeaRay sundancer från -00 och det säger inte lite. Min bayliner är grymt lättsåld eftersom den är totalrenoverad och i ett pedantiskt superskick, MEN jag får inte mycket mer för den än en sunkig bayliner i allafall inte om man tittar på prisbilden på blocket.se Det jag vill säga med detta är: Vill du ha mycket båt för pengarna så köp en bayliner, vill du styla för polarna så köp en Formula, skillnaden är att för ex 250.000:- får du en 26 fots bayliner från -92 -93 nångång (svensksåld) och för samma pengar får du en Formula (svenskåld från -85), sen äre upp till Dig om du vill åka runt i en 80-tals båt bara för att det står formula på den eller om du vill ha en modernare båt för samma pengar. Det är INGEN skillnad på motor/drev, jag har en Mercruiser och ett Alpha-drev...men det är sant...det står Bayliner på den i allafall. Till alla som ska köpa båt, läs detta innan ni handlar och kolla vad ni verkligen vill ha innan ni lyssnar på folks kommentarer, man ska ju gärna trivas själv med båten oxå. Innan jag köpte min Bayliner så ringde jag på över 30 annonser och i stort sett alla var sålda, det borde säga en hel del om efterfrågan, men som sagt det hänger på att det är rätt pris oxå. Du får lite för den när du säljer och du köper den billigt = det är lite pengar du ligger ute med. Kan även passa på att varna för importerade båtar från ex Florida...där kan man snacka om nergångna båtar. Jag har inte hittat en enda fräsch som är äldre än -98 och det gäller SAMTLIGA amerikanska båtar. Tack för mig! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikB 1 Postad 7 November , 2005 Håller med dig Men myten är svår att döda Det roligaste av allt med Baylinermyten är att folk tror att motor och drev är sämre än andra båtars, när det är samma prylar som sitter på (nästan) varenda jänkarbåt i hela världen. Cobradrevet t.ex får mycket skit. Men det var en liten detalj som var fel i de första serierna (växelvajern till drevet kärvade och det förstörde växeldreven). Senare blev de så bra att Penta köpte hela skiten.. /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thommie 0 Postad 7 November , 2005 Helt rätt!! Man får otroligt mycket för pengarna! Synd att folk pratar så mycket skit om bayliner utan att kanske veta något om båten utan bara lysnat på rykten! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 7 November , 2005 Bayliner ..... ? -bra att DU är nöjd !! SeaRay ....! -och JAG är nöjd !! Behövdes inte många ord för att reda upp det . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 7 November , 2005 Tillo med volvo penta bygger sina V8or på GMs block... 5,7an 7,4an slitvargar att räkna med!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
primouza 0 Postad 8 November , 2005 Bayliner skare va :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 8 November , 2005 Nu räcker det tycker jag!! PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanius 1 Postad 9 November , 2005 Ja vad säger man. En del gillar Bayliner, andra Sea Ray och en del Nimbus...osv. Inget konstigt med detta. Har en kompis som har en Bayliner bowrider med en mercruiser inombordare. Båten är snygg och går bra i vattnet. Det är som någon skriver att man får mkt för pengarna... Den minsta bowridern med inombordare kostar knappt 160 000 kr ny..och då ingår tom båtvagn. Det är inte dyrt. Vad jag däremot INTE gillar är detaljlösningar.. .knaparna(pållarna) ...är oftast extremt löjligt små...i fingerstorlek. Pulpitar, grabbräcken saknas i princip alltid på båtarna i den storleken. Försök hitta någonstans att fästa en fender. Kvalitén säger jag inget om men jag tycker det är störande som attan med det nämnda. De större båtarna är även dem uteslutande utrustade med bensinmotorer...vilket inte är så konstigt efterom USA har billigt bränsle. Men har man en båt på 9-11 m så är det inte så kul med en eller kanske två bensinmotorer. Men som sagt, nog får man mkt för pengarna... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Linde 1 Postad 20 December , 2005 Jag valde ett köpa en bayliner mycket pga deras välplanerade planlösning. Mycket yta att vara på jämfört med andra märken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wakeEric 0 Postad 25 Oktober , 2006 tjena. läste erat snack här om bayliner och det är vaäldigt intressant för mig som just nu tittar runt på bayliner bowrider från 1986. Motor: Volvo Penta AQ 131 A (B23) / 130 Hk. Drev: Volvo Penta 280 med Powertilt. vad jag vill ha är en båt bra för vattenskidor och wakeboard samt användbar när man skall ta ut polarna lr bruden på en ö och abra chilla. så vad säger ni om kvaliteten på den? och sjögången? bensinförbrukning vid normalkörning? och är det mkt krångel med innombordaren? tack på förhan/eric 18 år Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser