Gå till innehåll
tisdag 30 juni 2026
Ducce_4

Garmin gpsmap 5008 tappat kontakt?

Rekommendera Poster

Hej

har en gpsmap 5008 och den hittar inte signal och får då ingen kontakt vart den befinner sig. Några tips eller lösningar på detta?

IMG_5031.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
39 minuter sedan skrev Ducce_4:

Hej

har en gpsmap 5008 och den hittar inte signal och får då ingen kontakt vart den befinner sig. Några tips eller lösningar på detta?

IMG_5031.jpeg

Av olika skäl så kan en GPS "hänga sig" emellanåt. Jag har varit med om det och hittade till slut en mystisk kombination av knapptryckningar som totalstoppade enheten. Sedan fick den stå igång rätt länge (halvtimme tror jag det var) men sen hoppade den igång och fungerade igen, så ge inte upp...

Googla "reset gpsmap 5008" så får du förslag på begränsad och fullständig reset.

Se till att gps ansluten till ström och tillräckligt med batteri så att det inte tar slut under återstarten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Garmins plottrar som hängt sig, stängs av genom att hålla med on/off-knappen i cirka fyra till fem sekunder. Därefter skall man kunna starta plottern som vanligt, om inte får du kolla vad som står under problemlösningar i manualen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
23 timmar sedan skrev Lintott:

Av olika skäl så kan en GPS "hänga sig" emellanåt. Jag har varit med om det och hittade till slut en mystisk kombination av knapptryckningar som totalstoppade enheten. Sedan fick den stå igång rätt länge (halvtimme tror jag det var) men sen hoppade den igång och fungerade igen, så ge inte upp...

Googla "reset gpsmap 5008" så får du förslag på begränsad och fullständig reset.

Se till att gps ansluten till ström och tillräckligt med batteri så att det inte tar slut under återstarten.

Låter som det är något sådant som behöver göras. Om det inte är den externa antennen som gett upp?

hittar ingen sådan instruktion, vet du vart du hittade den?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...