fadern 6 Postad torsdag kl 14:00 Hej, Kan ni hjälpa mig att identifiera mitt ankarspel. Jag har inte hittat någon märkning eller likande. Bildsök på google gav inget vettigt. Båten är från 1990. -Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 543 Postad torsdag kl 14:15 Baserat på lyckade bildsök och lite letande utifrån det, skulle jag tro att det är en Lofrans Cayman. Kolla på denna och se om det är rätt: 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
condmaster 15 Postad torsdag kl 14:16 Det påminner om ett Lofran Tigres, men ta det med en nypa salt.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 2 221 Postad torsdag kl 14:49 Instämmer med @condmaster Här är ett par bilder med måtten på Tigres, om även de stämmer så är det nog ingen tvekan om att du har svaret. https://www.nautec.se/produkt/lofrans-ankarspel-tigres-pH1011319 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 543 Postad torsdag kl 15:02 Fast utseendet stämmer bättre med Cayman, som på bilderna jag lagt in. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fadern 6 Postad torsdag kl 20:12 Hej, Tack för svaren. Det tycks vara en äldre Lofran Cayman. Här är en liknande tråd som också kommer fram till det. https://www.cruisersforum.com/forums/f118/very-old-lofrans-cayman-windlass-info-needed-43960.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fadern 6 Postad fredag kl 06:50 Hmm nu fick jag ett svar från lofrans att det inte är en av deras... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IngemarE 4 005 Postad lördag kl 06:20 23 timmar sedan skrev fadern: Hmm nu fick jag ett svar från lofrans att det inte är en av deras... Fast ta sådana besked med en nypa salt när det gäller märkenas äldre/utgångna sortiment och modeller. Har ofta råkat ut för att sälj/supportpersonal bara är uppdaterad på sortimentet som finns nu och i historisk närtid, och slår ifrån sig mot allt som var före "deras tid" och sådant de inte har support på längre. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fadern 6 Postad lördag kl 14:24 Jag får montera av den sen i höst och hoppas att det finns någon märkning inuti. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser