Desandor 0 Postad 15 Maj (redigerade) Hej! Skaffat dödmansgrepp t. gamla 20 hk Suzukin. Koppla t. samma som m. motorstopp i styr reglage kommer det funka? Egentligen ska Dödmansgrepp stoppa motorn innan.. Vita kabeln är dödmansgrepp. Redigerad 15 Maj av Desandor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 379 Postad 15 Maj Just så..... Innan man dör😆 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 762 Postad 15 Maj 31 minuter sedan skrev Desandor: Skaffat dödmansgrepp t. gamla 20 hk Suzukin. Koppla t. samma som m. motorstopp i styr reglage kommer det funka? Egentligen ska Dödmansgrepp stoppa motorn innan.. Vita kabeln är dödmansgrepp. Nödstopp skall ligga parallellt med vanlig stoppknapp. Så det är korrekt som du satt den vita kabeln. Den svarta ska sitta där den andra svarta kabeln sitter i underkåpan och jordar primärspänningen när nödstoppen är aktiverad, d.v.s. klykan inte sitter på plats. //Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Desandor 0 Postad 15 Maj Tackar,man var ju 99% säker Vad är det som händer när dödmansgrepp utlöses, är det att strömmen förminskas snabbt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 762 Postad 15 Maj När nödstoppen är aktiverad/utlöst dvs att klykan som håller ut knappen i strömbrytaren är bortattagen så jordas primärspänningen i tändsystemet och ingen spänning går vidare till tändspolarna och ingen gnista kan uppstå. Fungerar precis som den vanliga stoppknappen eller tändnigslås om sådant finns och primärspänning i tändsystemet jordas. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser