Gå till innehåll
måndag 22 juni 2026

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

spacer.pngHej!

Skaffat dödmansgrepp t. gamla 20 hk Suzukin.

Koppla t. samma som m. motorstopp i styr reglage kommer det funka? Egentligen ska Dödmansgrepp stoppa motorn innan..

Vita kabeln är dödmansgrepp.

 

IMG_20260515_171932253_HDR.jpg

Redigerad av Desandor

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Just så..... Innan man dör😆

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
31 minuter sedan skrev Desandor:

Skaffat dödmansgrepp t. gamla 20 hk Suzukin.

Koppla t. samma som m. motorstopp i styr reglage kommer det funka? Egentligen ska Dödmansgrepp stoppa motorn innan..

Vita kabeln är dödmansgrepp.

Nödstopp skall ligga parallellt med vanlig stoppknapp.

Så det är korrekt som du satt den vita kabeln.

Den svarta ska sitta där den andra svarta kabeln sitter i underkåpan och jordar primärspänningen när nödstoppen är aktiverad, d.v.s. klykan inte sitter på plats.

 

//Pär

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tackar,man var ju 99% säker :)

Vad är det som händer när dödmansgrepp utlöses, är det att strömmen förminskas snabbt?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När nödstoppen är aktiverad/utlöst dvs att klykan som håller ut knappen i strömbrytaren är bortattagen så jordas primärspänningen i tändsystemet och ingen spänning går vidare till tändspolarna och ingen gnista kan uppstå.

Fungerar precis som den vanliga stoppknappen eller tändnigslås om sådant finns och primärspänning i tändsystemet jordas.

 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...