jan_af_lisoe 209 Postad 25 Februari (redigerade) Skall köpa en ny GPS plotter med ekolod, 9 tum, till en styrpulpetare i Stockholms Skärgård. Har tidigare alltid haft Lowrance, men som jag ser idag så är det Garmin som flyttat sina positioner fram. Så är min fråga vad jag skall välja, Garmin eller Lowrance? Vill helst hamna under 15 000 kronor inkl. ekolodgivare. Båten används både till utflykter och fiske, dock inget avancerat fiske. Redigerad 25 Februari av jan_af_lisoe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 495 Postad 25 Februari Det enda vettiga tips jag har: Jämför, jämför, jämför... Det ena fabrikatet har kanske bättre kartbilder men sämre användargränssnitt medan tvärt om på det andra. Leta upp de modeller du tycker verkar vettiga och jämför sedan punkt för punkt samt vad du får för pengarna. Finns säkert någon här på MG som har någon av de modeller du tycker är intressanta och kan ge bättre info och återkoppling om en specifik modell. //Pär 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 748 Postad 25 Februari Jag bytte till Gamin i mina båtar för typ 20 år sedan och har uppgraderat plottrarna och sjökorten successivt. Vet inte om det är en vanesak men jag gillar Garmin. En sak jag inte gillar med dem är att eftersom man kan använda samma sjökort i appen Active Captain och göra rutter mm där så blev jag lite besviken då jag när senaste sjökortet var ett år gammalt var tvungen att byta padda och då kom jag inte längre åt sjökortet. Blir nog att uppdatera sjökortet i vår. Men jämför som sagt. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 312 Postad 25 Februari Lowrance tillhör ju Navico och där marknadsförs ju Lowrance mest för fiske med fokus på ekolod, B&H för segling och Simrad för motorbåt men självklart kan man ju använda produkterna som man vill men sjökorten är ju olika beroende på modell. C-map Reveal och Discovery är riktigt bra tycker jag. Sen tror jag att appen till telefonen igår hos Garmin? Men Navico tar extra för den, om det nu är en funktion som är viktig. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alexander-johansson 8 Postad 25 Februari Jag är mycket nöjd med Garmin produkter och plotter. Sjökorten är tydliga och själva plottern har många bra funktioner. Sedan är funktionen med ActiveCaptain-appen som synkat plotter jättebra, man kan ladda ned sjökort, hålla sjökort uppdaterade (vilket jag gör), lägga rutter samt styra plottern från telefon om man vill mm. Något som också är kanonbra och värdefullt är den hjälp man kan få från Garmins supportcenter där man får svar på frågor samt teknisk support. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser