Mercury_44XS 819 Postad 4 Maj Här ett exempel på spiralarmerad slang som är utmärkt för länspumpar, självläns mm: https://www.hornbach.se/c/tradgard/bevattning/vattenslangar/sugslangar/S26908/ Säljs som metervara i varuhusen. Finns säkert på fler ställen än ovan men kanske inte som metervara. Den gröna är lite kraftigare än den svarta. Jag brukar värma ändarna lite med varmluftpistolen eller varmvatten, då är den mer medgörlig att trä över en slangstos. //Pär PS. Mycket kunniga på slang samt övriga gummi- och plastprodukter: https://www.kuntze.se/produkt-kategori/slangar/plastslangar/ Försäljning online samt butik i Hägersten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SCGB 19 Postad 4 Maj (redigerade) Tack! Kuntzes webshop hamnar jag i då och då. Jag är riktigt avis på alla som har nära till deras fysiska butik. Nu har jag beställt en meter stålarmerad slang med förhoppningen att slippa byta nippeln. T-kopplingen har ju inga "muttrar" så det är lite svårt att få bra mothåll för att skruva loss befintlig nippel. Jag är rädd att dra sönder nån av sammanfogningarna. Det är också riktigt ont om utrymme och knepiga vinklar att jobba i Redigerad 4 Maj av SCGB 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 819 Postad 4 Maj Ursäkta men vad är det på bilden? Har glojärnen på men det blir inte bättre... En grå gubbe i en grotta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SCGB 19 Postad 4 Maj Det är en skiss från en känd olycka med en grottutforskare, tyckte bara att den förmedlade rätt känsla 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bemek 83 Postad 4 Maj mjukare slang bra lösning. Ps slangklämman som nämndes tidigare kan ha använts för att ansluta "jordkabel" Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SCGB 19 Postad 4 Maj 7 minuter sedan skrev bemek: mjukare slang bra lösning. Ps slangklämman som nämndes tidigare kan ha använts för att ansluta "jordkabel" Intressant! Jag har sett i amerikanska forum att de jordar alla genomföringar. Fått för mig att detta inte är lika vanligt här? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser