Gå till innehåll
torsdag 04 december 2025
Hybro

Nåt att läsa, under mörka årstiden...

Rekommendera Poster

Synd att det är 1 miljon j...a cookies som man måste välja bort manuellt var och en.

Tracking cookies och andra spionvaror som hemsidorna är fulla av idag borde förbjudas😡

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Öppnade maskinisten-tråden från mitt inlägg ovan. Bläddrade.

Kan inte påstå att det var mängder av besvärande Cookies. Bara en.

Kan inte detta med datorsystem, med kan vara nån inställning hos dig?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

521590755_Skrmavbild2025-10-30kl_08_37_07.thumb.png.fd985888747446ad5aaaec4b973b4abd.png

Här finns bara två alternativ, antingen "Hantera alternativ" eller "Jag samtycker".

Klickar man på "Jag samtycker" så släpper man in 1 miljon cookies i datorn, paddan eller mobilen om man har den ansluten till internet (vilket jag inte har). Dessa cookies är i stort sett spionvaror från tredje part som säljer vidare din information och läser av dina meddelanden. Finns även de som kan fjärrstyra både kamera och mikrofon. Ett av de större s.k. "sociala medierna" har blivit stämda ett antal gånger för just detta förfarande, då folk bara suttit och pratat om en viss vara. Helt plötsligt finns det hur många annonser som helst om just denna vara på deras sociala medier eller andra hemsidor de besöker.

Klickar man på "Hantera alternativ" får man upp godkänn alla där man godkänner alla spionvaror men man kan välja bort leverantörer av cookies på första sidan, sedan finns ytterligare en flik med "Leverantörsinställningar" som måste klickar bort en efter en och det är många...

Såna här cookies som de använder här klassades förr som virus och blockerades av datorns antivirusprogram men efter GDPR släppte lös detta elände.

OBS! Är ingen s.k. "konspirationsteori" utan DDR 2.0😉

Ursäkta att det blev OT.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
31 minuter sedan skrev Hybro:

Öppnade maskinisten-tråden från mitt inlägg ovan. Bläddrade.

Kan inte påstå att det var mängder av besvärande Cookies. Bara en.

Kan inte detta med datorsystem, med kan vara nån inställning hos dig?

Eftersom du sedan länge (?) är en användare av siten så har du antingen accepterat eller nekat alla dessa kakor för länge sen gissar jag. Du har alltså en ”inställning” hos dig som de som är förstagångsbesökare inte har.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lite tur ska man ha😁

• Förvirrad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...