JokerPrincess 0 Postad 6 timmar sedan (redigerade) Jag har problem med att få igång den inbyggda trimmätaren i min varvräknare, motorn är en Yamaha 60hk från 1988. När jag kopplar in grejorna så startar först trimmätaren, men sen blir den svart. Givaren är fyrtrådig, mätarens ingång har också fyra kablar, men den gråa går inte till någonting. Jag har även en knopmätare i samma serie som har en lös grå kabel, ska dom kopplas ihop? Sitter även en blå/vit där, vad är den till för? Trimgivaren är inte problemet, har provat den och den funkar. Redigerad 6 timmar sedan av JokerPrincess Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JokerPrincess 0 Postad 6 timmar sedan (redigerade) Knopmätare: Redigerad 6 timmar sedan av JokerPrincess Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 348 Postad 5 timmar sedan Kolla om du har någon hjälp från dessa kopplingsshceman: https://www.scribd.com/document/853873656/Wiring-Diagram Lite konstigt med trimmätaren, är ingen av staplarna ifylld när du slår på tändningen? Blir sen alla staplar ifyllda efter några sekunder? LCD är lite känsliga, speciellt om man tappar instrumentet eller fukt. Kan du prova varvräknaren/trimmätaren på en annan motor? //Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JokerPrincess 0 Postad 4 timmar sedan 40 minuter sedan skrev Mercury_44XS: Kolla om du har någon hjälp från dessa kopplingsshceman: https://www.scribd.com/document/853873656/Wiring-Diagram Lite konstigt med trimmätaren, är ingen av staplarna ifylld när du slår på tändningen? Blir sen alla staplar ifyllda efter några sekunder? LCD är lite känsliga, speciellt om man tappar instrumentet eller fukt. Kan du prova varvräknaren/trimmätaren på en annan motor? //Pär Stapeln går upp, sen blir det tomt, sen helt svart. Har tyvärr ingen möjlighet att prova på en annan motor. Har det någonting med att oljegivaren måste vara inkopplad också? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 348 Postad 3 timmar sedan 19 minuter sedan skrev JokerPrincess: Har det någonting med att oljegivaren måste vara inkopplad också? Nej tror inte de har med varandra att göra, det är ju bara ett larm för låg nivå. Hittade ett schema med kabelfärger: https://fr.scribd.com/document/666375666/YamahaColorCodes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 348 Postad 3 timmar sedan Ett bättre kopplingsschema: https://www.crowleymarine.com/d/tech_article/electrical-system-wiring-diagram-1998-lit-18616-01-82 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser