C_wallberg 1 Postad 28 September (redigerade) Jag har problem med powertrim för ett av mina drev och jag tycker jag kollat allt så jag testar här. Det klickar i båda reläna som sitter vid pumpen så jag anser att kontakten mellan vippbrytaren och reläna är ok. Får ut 12v till elmotorn i båda kablarna när jag testar upp / ner men när jag ansluter elmotorn så går den inte. Provade att koppla in elmotorn till andra drevet och där funkar den. testade att flytta över reläna från fungerande sida till andra sidan och samma fel uppstår ändå. jag blir galen på såna här fel! Inget verkar ju vara fel men ändå funkar det inte. någon som har någon idé? Redigerad 28 September av C_wallberg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 357 Postad 28 September Hej Om jag förstår det rätt så går PTT varken upp eller ner. Kan vara ett jordningsfel på den sidan där PTT inte fungerar. Hittade en verkstadshandbok med elschema för VP 280–290DP. Skrolla ner till index sen kan du klicka på den sida du vill till. Mvh Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
C_wallberg 1 Postad 28 September Jättesnällt Pär, var hittar jag index? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 357 Postad 28 September Skrolla ner lite så kommer index (sidan 2 i vänstra nedre hörnet), sedan klickar du bara på den sidan du vill till. Skrolla tills du ser detta i högra spalten: Sedan klickar du på 166 eller 167 beroende på vilket utförande du har. Du kan skrolla från sidan 166 till 167 så slipper du gå tillbaka för allt ligger i en följd. //Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne_G 148 Postad 29 September Kan det va så att den här behövs ? 😉 VP-280-290.pdf 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 357 Postad 29 September Tack @Janne_G Jag glömde visst att bifoga länken🙄 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
C_wallberg 1 Postad onsdag kl 15:49 Jag tror att jag kan ha hittat felet och det har inte med elförsörjningen att göra utan det verkar som att hydraulpumpen kärvat fast och vägrar röra sig 😒 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser