Danne_GB 0 Postad fredag kl 17:26 Hej, Går det inte att tilta upp en Mercruiser 3,0? Jag kan inte traila den för motorn tar i botten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 348 Postad fredag kl 17:40 Hej Har du kollat säkringar? Har du instruktionsbok? Mvh Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Danne_GB 0 Postad fredag kl 17:45 Alla säkringar är hela. Är det knappen på sidan av reglaget som ska tilta upp motorn? När jag trycker på den så går den bara upp och ner lite Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Danne_GB 0 Postad fredag kl 18:27 Hur vet man om det är enkelmonage? Jag har inte kollat oljan, kan det var för lite olja som gör att den inte går upp helt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ginger 45 Postad fredag kl 19:04 För att få upp drevet i trailerläge är det litet olika säkerhetsfunktioner beroende på motor och modell. på en del finns en extra knapp för att få den i trailerläge, andra har en spärr. Du behöver kolla hur just din fungerar. På en del skall man, när den nått övre powertiltläget helt enkelt trycka hårdare. Liksom ett hack till… Har du provat det? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 348 Postad fredag kl 19:08 Enkelmontage= 1 motor Kolla om du har en separat "Trailerknapp" på panelen, kan t.o.m. sitta en baktill på båten. Du får kolla runt lite. Annars skall det bara vara att hålla inne "UP" knappen tills drevet är fullt upptiltat. Vad är det för båt? //Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Danne_GB 0 Postad fredag kl 19:09 Står inte om det i instruktionsboken. Har tryckt som f*n på knappen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Danne_GB 0 Postad fredag kl 19:12 3 minuter sedan skrev Mercury_44XS: Enkelmontage= 1 motor Kolla om du har en separat "Trailerknapp" på panelen, kan t.o.m. sitta en baktill på båten. Du får kolla runt lite. Annars skall det bara vara att hålla inne "UP" knappen tills drevet är fullt upptiltat. Vad är det för båt? //Pär Det är en Glastron mx175 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Danne_GB 0 Postad fredag kl 19:37 Vilken olja ska man ha? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 348 Postad lördag kl 01:17 R/N= Reservdelsnummer (artikelnummer) Finns hos din närmsta Mercury/Mercruiser återförsäljare samt vissa båttillbehörsbutiker. //Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Danne_GB 0 Postad igår kl 13:53 Det var ju bara att trycka lite hårdare på knappen 😊 Tack för hjälpen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 348 Postad igår kl 13:56 Ja du får tacka @Ginger för det var ju därifrån det kom😀 Man lär så länge man lever... Synd att det inte står tydligt i instruktionsboken. //Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ginger 45 Postad igår kl 17:56 Kul att det löste sig! Ofta är det en enkel lösning men man grottar ned sig i allt runtikring… 😊 Har hänt mig ofta. Vet ju att man skall felsöka logiskt och i rätt ordning men ibland är man bara övertygad om att felet är där eller här… 😄 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Danne_GB 0 Postad igår kl 19:28 Jag har bara haft båt sen augusti så jag har mycket att lära 😊 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 583 Postad 9 timmar sedan (redigerade) Angående vilken olja... Mercruisers trimsysten klarar både atf-olja eller vanlig motorolja. Jag har samma olja som i motorn i min. Fast man ska nog inte blanda så kolla vad det är för olja i din. Om den är rödaktig så är det atf. Om den är svart eller typ guldbrun så är det vanlig motorolja. Om den är helt klar så är det antagligen hydraulvätska de hällt i. Redigerad 9 timmar sedan av Eld- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser