Mercury_44XS 484 Postad 9 Februari Glömde visst länken: 15 timmar sedan skrev Mercury_44XS: Vet inte vad rostfria ventiler kostar i Sverige, kollade priset på https://www.summitracing.com/search/part-type/valves/make/chevrolet/engine-family/chevy-small-block-gen-i/valve-position/exhaust/valve-material/21-4n-stainless-steel/valve-fitment/search-by-engine?PageSize=25&SortBy=DisplayPrice&SortOrder=Ascending Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 777 Postad måndag kl 18:07 Ett gäng nya ventiler dök upp med Fedex från RockAuto. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 777 Postad onsdag kl 19:38 Börjat montera dom nya ventilerna, men först slipa in dessa med fin pasta. Nya tätningar kommer också på plats. Även om befintliga ventiltätningar inte har många drifttimmar så byter jag dessa. Viss skillnad på tätytan mellan ny och befintlig, ytan ganska porig. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 777 Postad fredag kl 13:12 Fortsätter med mina topplock. Slipar in ventiler, när det blir en grå matt sammanhängande yta ventil och säte så är jag nöjd. Kollar med lacknafta och tryckluft när det är monterat, snustätt. Montering av ventiltätningar med monteringsskydd så inte tätningen skadas av skarpa kanter vid fästet för knastret. 4 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser