SkeppOhoy 49 Postad lördag kl 12:51 Hej alla glada skeppare. Har en fjäder som gått av (ska var två armar) till tryckfingret på mitt Anchorlift Dolphin 1000. Vet någon om vilka som säljer denna eller har tips? Gick bet när jag försökte googla fram nåt här i Sverige.. Dock är inte IT min starkaste sida. . Från USA vart det 113 dollar för ett två-pack med tullar. Kändes lite saftigt så att säga😝 Tacksam för eventuella tips Mvh, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 579 Postad lördag kl 13:34 Enligt AI. Har inte varit källkritisk till detta. Anchorlift är ett varumärke för ankarspel som säljs i Sverige och internationellt, bland annat av Båtsystem och Leif H Ström AB. De tillverkar ankarliftar och tillbehör som fjärrkontroller och manuella manövreringsverktyg, och produkterna är kända för sin hållbarhet och prestanda, tillverkade av rostfritt stå 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Boanjohan 635 Postad söndag kl 17:28 Skicka ett mail till deras huvudkontor och support i Oslo och fråga: https://www.anchorlifttechnic.com/contact_us.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SkeppOhoy 49 Postad söndag kl 17:46 13 minuter sedan skrev Boanjohan: Skicka ett mail till deras huvudkontor och support i Oslo och fråga: https://www.anchorlifttechnic.com/contact_us.html Tack. Har skickat lite höger och vänster nu under helgen. Blir spännande imorgon och se vad man får för olika svar. Återkommer Mvh, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SkeppOhoy 49 Postad måndag kl 17:11 En liten update och avslutning. Båtsystem som jag tog kontakt med säljer Ankarlift som är ett helt annat märke än Anchorlift (där hade AI fel). Efter mailkontakt med Anchorlift i USA via deras officiella hemsida så fick jag svaret att dem bara skickar reservdelar från deras huvudlager i USA. Att dem inte har kvar något i Europa för reservdelar. Så det var bara att krypa till korset och betala. Sålänge det löser sig i slutändan så är jag nöjd. Nu får jag ju 2st då det bara säljs i 2-pack. Då har jag en extra att byta med om 10år….😃 Det som fortsatt kommer att förbrylla mig. Varför Norsk flagga på motorn? 😆 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 579 Postad måndag kl 18:35 Kan den norska flaggan bero på att europakontoret ligger i Norge och motorn är CE-märkt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Boanjohan 635 Postad måndag kl 20:21 Det är väl ett norskt bolag? På hemsidan står Oslo som huvudadress. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SkeppOhoy 49 Postad tisdag kl 01:47 5 timmar sedan skrev Boanjohan: Det är väl ett norskt bolag? På hemsidan står Oslo som huvudadress. Njae. Det finns någon som heter Roy som står skriven på Norsk adress för företaget som nåt Technical unit på den hemsidan du menar. Mailade han också utan svar. Mailadressen är .com samt hans namn klingade väldigt Amerikansk så chansar på att jag fick korrekt information från deras officiella hemsida (https://anchorliftdirect.com) som nu varorna är beställda ifrån. Kanske var Norskt förrut. Ankarspelet är från 2018 när jag köpte båten så inte lastgammalt precis men mycket kan ju hända inom företagsvärlden på 7 år. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Boanjohan 635 Postad tisdag kl 06:20 Detta var märkligt tycker jag. Två bolag med olika logotyper men med samma produkter. anchorliftdirect.com anchorlifttechnic.com Hur ser logotypen på ditt spel ut? På Anchorlifttechnic.com så finns en distributörslista och där står Oslo som kontakt för USA, märkligt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser