Kramer 16 Postad 9 Augusti (redigerade) Hallå panelen. jag har en Mercury 50 ifrån 2000 4-takt. Jag bytte propp förra veckan, åkte ut på en tur för att kolla varvtal. RPM mätaren började bete sig lite konstigt vilket den gör ibland, så stannade och stängde av. När jag vred om nyckeln igen så var det stendött. Trim tilt fungerar på motorn men inte på reglaget. Reglaget är helt dött. Drog loss allt och sprayade e-rengöring men ingen lycka. Det känns som en säkring har gått? Död mans grepp har jag provat, batteriet är laddat. andra idéer? tack på förhand //Kramer Redigerad 9 Augusti av Kramer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 440 Postad 9 Augusti Hej Kolla huvudsäkringen sitter i en hållare på huvudkabelstammen. 20A flatstiftsäkring (gul). Återkom gärna med ett foto av motorns typskylt så man kan läsa motorns serienummer. Serienummer är viktigt för att få fram rätt information samt ett måste om man behöver reservdelar. 24 är säkringshållaren 25 är säkringen Kolla även din instruktuktionsbok. Är den hel så behöver jag serienummer för att få fram rätt elschema mm. Mvh Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kramer 16 Postad 9 Augusti Tack så mycket för utförligt svar! Dum fråga här, men visar den kabeln som går mellan reglage och motor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 440 Postad 9 Augusti (redigerade) Haha det såg inte jag att det var två 24 på bilden🤣 24 längst till vänster i bild alltså skall det vara... Den andra 24 är mycket riktigt skarvstycket på motorn som går ihop med 32 som går till reglaget. //Pär Redigerad 9 Augusti av Mercury_44XS Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kramer 16 Postad 9 Augusti Ok då, tack igen. Men var på motorn kan jag hitta säkringsboxen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 440 Postad 9 Augusti (redigerade) Den brukar sitta i främre delen av motorn om tittar lite runt bland elkablarna. Det är ingen "säkringsbox" utan en ensam säkring som sitter i en hållare. Har du instruktionsbok? Mvh Pär Redigerad 9 Augusti av Mercury_44XS Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kramer 16 Postad 9 Augusti Nej tyvärr ingen instruktionsbok. Jag tar lite bilder från olika håll imorgon så kanske du kan ringa in var den kan tänkas sitta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 440 Postad 10 Augusti Är nog denna: Ska se om det går att skicka instruktionsbok via pm. //Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kramer 16 Postad 10 Augusti Tusen tack ska ner och kolla Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kramer 16 Postad 12 Augusti Tusen och åter tusen tack. Det var säkringen endast. Tack till @Mercury_44XS för all strålande hjälp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser