Zaphir 63 Postad söndag kl 03:36 i våras märkte jag att motorn Ford 2712e dör när jag drar ner gasen fort. samma med växel i. om jag drar ner gasen sakta dör den inte om jag varvar upp snabbt och sen drar ner gasen direkt till tomgång dör den. jag höjde tomgången lite och då går den men vill nästan dö nån sekund innan den går upp på tomgång innan låg den på jämna 900 varv nu har jag höjt tomgången till 1000 allt är rent och snyggt i filter och bränsle och högtryckspumpen har olja i sig startar direkt utan problem tacksam om någon kan ge mig tips på vad göra mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 240 Postad söndag kl 16:48 Hej Rent spontant skulle jag säga att det är regulatorn som spökar. Ryker den svart vid pådrag eller tvekar den? Inga oljud eller något annat onormalt? Hur många timmar har motorn gått? Vem har konverterat motorn, Lehmann, Mermaid eller? Sugmotor eller turbo? Tillverkningsår? Ta gärna bilder på motorn och helst så man kan se insprutningspumpen. Mvh Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zaphir 63 Postad måndag kl 01:20 ryker inget inga oljud vet ej hur många timmar den har gått men den renoverades för ca 7 år sen spinner som en katt och drar ingen olja motorn är en fyrcylindrig nisse gustavsson utan turbo pumpen är en sims minimec tror jag den heter ska ta lite bilder Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser