MrToveberg 0 Postad 30 Juli , 2025 (redigerade) Vår Johnson 60 HK VRO "gungar" 5-10 cm fram och tillbaka när vi står stilla. Någon som kan hjälpa till med vad felet kan vara? Redigerad 30 Juli , 2025 av MrToveberg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
s841 92 Postad 30 Juli , 2025 54 minuter sedan skrev MrToveberg: Vår Johnson 60 HK VRO "gungar" 5-10 cm fram och tillbaka när vi står stilla. Absolut inte min avdelning, men du kommer nog inte få så många svar om du inte förklarar bättre, "står stilla"? Är det när du inte rör dig i båten eller när ni förtöjt? Kan du filma och lägga upp en video? Kanske berätta något om hur länge problemet funnits, Är det när motorn är upphissad eller nedsänkt? Tja, försök med en bättre formulerad fråga helt enkelt och välkommen hit till MG. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 734 Postad 30 Juli , 2025 (redigerade) Hej Lite vag beskrivning av symptom men jag har mina aningar vad du syftar på och 5—10 cm låter mycket. På 1970- och 1980-talet fanns det 2-cylindriga 50/60 hk motorer med stor cylindervolym (750—800 cc) som hade en mycket ryckig/orolig gång på låga varvtal som blev värre om förgasare var dåligt justerade eller skitiga. Det har även hänt att de övre fästena mellan motor/rigg och upphängning har släppt och då rör det på sig rejält. Återkom med en mer utförlig beskrivning av felet/problemet och filma gärna hur motorn rör sig. Ange helst motorns fullständiga modellbeteckning och typ samt serienummer, ta helst ett foto av typskylten så det går att läsa vad som står där. Detta underlättar för oss andra medlemmar på MG att hjälpa dig och ge så korrekta svar som möjligt. Mvh Pär Redigerad 30 Juli , 2025 av Mercury_44XS Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser