Bohusskog 0 Postad 22 Juli Hej! Total nybörjare på båtar. undrar om det går att utröna om denna båt har hydraulisk styrning eller vajer genom endast denna bild? tack för er tid :) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 248 Postad 22 Juli Hej Hydraulstyrning. Mvh Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bohusskog 0 Postad 22 Juli (redigerade) Tusen tack för svar! Då till nästa fråga. Har fått ärva båten och den har varit i förra säsongen . Sjösatte den nu och varit ute några tillfällen med den men styrningen är sjukt trög . Något tips på vad som kan va problemet ? Har sökt lite på YouTube och liknande men dem flesta tipsen är för båtar med vajerstyrning. Redigerad 22 Juli av Bohusskog Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 248 Postad 22 Juli Är motorns svivelrör smort? Har du instruktionsbok för motorn? Om inte, ange motorfabrikat, modellbeteckning och serienummer. Ta gärna ett foto på motorns typskylt så det går att läsa, så återkommer jag. //Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bohusskog 0 Postad 22 Juli Jag vet inte riktigt vad som är gjort och inte för jag har fått ärva båten av en släkting som gått bort . har båten i Bohuslän men bor i Skåne . Är dock uppe där mycket men tyvärr inte just nu . vet att motorn är en mercury 50 hk EFI från 2014 . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 248 Postad 22 Juli Återkom när du är vid båten. //Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bohusskog 0 Postad 22 Juli Det ska jag göra . Tusen tack för dina svar och tid 🙏 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gripen72 176 Postad 24 Juli Och ta med dig en fettspruta laddad med vattenfast fett när du ska till båten… 3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bohusskog 0 Postad 3 Augusti 2025-07-24 vid 12:51 skrev Gripen72: Och ta med dig en fettspruta laddad med vattenfast fett när du ska till båten… 2025-07-22 vid 21:56 skrev Mercury_44XS: Återkom när du är vid båten. //Pär 2025-07-22 vid 21:57 skrev Bohusskog: Det ska jag göra . Tusen tack för dina svar och tid 🙏 Är uppe i Bohuslän nu och ska ner till båten senare idag. Ska gå och fixa en fettspruta och marinfett Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser