Jungmannen 0 Postad 21 Juli Hej! Efter att ha haft lite olika båtar genom åren med olika utföranden så har jag nu en egen "kravlista" på nästa båt. Problemet är att jag har svårt att hitta modeller som passar in, kanske för att det inte finns så många? Jag söker något som är 5-7 meter med inombordare och rak axel som ska göra minst 15 knop. Ska användas för enklare övernattningar och fiske. Har kollat en del på Arvor 215, stämmer in bra på det jag söker. Men har inte hittat några andra märken, så om ni har några tips så är dom varmt välkomna! Allt gott Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 436 Postad 22 Juli Hej Just den båttypen som t.ex. Arvor 215, 230 och 250 är betydligt vanligare nere på kontinenten och Brittiska öarna än i Sverige. Har även tillverkats med namnet Quicksilver under några år. Jag kan inte för stunden komma på några andra båtar som påminner om Arvor 215, 230 och 250 med inombordare och rak axel. Google har ju totalt tappat det och GDPR sätter också käppar i hjulet, sökresultaten blir inte vad man förväntar sig utan det är bara de som betalar dyrt för att synas på Google som gynnas och hamnar längst upp. Gick över till Duck n go och fick lite bättre resultat: Ocqueteau 645 Beneteau har denna: https://www.beneteau.com/antares-2001-2011/antares-700-fishing Försök hitta någon båtsäljsida i UK, Irland, Belgien, Frankrike så kanske du hittar fler av just denna typ. Återkommer om jag kommer på något annat. Mvh Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jungmannen 0 Postad 23 Juli Tack för svar! Det känns som ett glapp i utbudet när det kommer till relationen mellan längd, framdrivningstyp och fart. Vill man ha en snabb båt med rak axel får man nästan gå upp en meter i storlek, vilket jag hoppats undvika. Har rak axel på min nuvarande båt, och känner att det enkla underhållet är något jag vill fortsätta ha, men helst utan att ha större båt. Har kikat lite på Rhea 730, lite större än jag tänkt men otroligt fin i konstruktionen. Priset är dock på tok för högt för mig... Ska roa mig med att kika runt på utländska sidor likt Blocket! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser