MarkusBjorkman 5 Postad onsdag kl 07:17 Har byggt om och installerat en Simrad NSX 3012UW i min Flipper 666 från 2006. Plottern är tänkt att byggas in där de analoga instrumenten sitter och ersätta dessa. För att få in motor data i Simrad så krävdes en SmartCraft Connect. Svindyrt men jag tycker det blir galet bra!! Den befintliga panelen har en design från 2006, lite rund och endast plats för analoga instrument. Jag har använt en MDF som anpassats för att läggas över den befintliga, rätats upp lite och sticka upp över, likt en skärm i moderna bilar. MFD är form sågad och fräst med en överhandsfräs för snygga och rundade kanter (R:6). Skivan har jag grundat 5-6ggr, slipat mellan varje sedan lackad 4-5ggr. Klarlack hade varit bra men det skippade jag. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 210 Postad onsdag kl 07:45 Trevligt pyssel. Detta blir fint👍 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MarkusBjorkman 5 Postad torsdag kl 16:40 Nu är det klart!! Installerat Smartcraft connect under instrumentpanelen, helm. Kopplat ihop med motorn samt ett NMEA start kit. Det var svårt att dra Smart blue kabeln i befintlig stamm så jag öppnade en inspektionslucka i bakre facket vilket gjorde susen. 3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser