jan00andersson 5 Postad 13 April Finns det någon här med erfarenhet av Whitlock 2E styrpidestaler? Min ratt står fel då rodret är rak, tänkte justera det och samtidigt serva o smörja upp min rattstyrning. Tror det är en Whitlock Cobra 2E. Men skruvarna till locket sitter som berget, och om jag försöker mer så förstör jag spåret i skruvskskallarna helt. Är det någon som vet hur det ser ut under locket? Kan jag "offra" skruvarna o borra bort skallarna? Finns det plats att borra o gänga nya hål för locket, är sargkanten tillräckligt tjock runt hela kanten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 868 Postad 13 April Har du provat med en slagskruvmejsel? Om du under några dagar försöker att spraya på rostlösningsvätska och sedan går på med en slagskruvmelsel. Annars är nu värme klassiskt. Jag gissar att pedistalen är av aluminium och skruvarna av rostfritt stål, ja då kan det sitta fast rätt så bra. Om det är rostfritt stål i skruvarna är det ju litet svårt att borra ur skruvskallarna, men det går. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stan 66 Postad 13 April Whitlock, ett premium märke innan det blev uppköpt av Lewmar. Hoppas att Lewmar tagit till sig något? Det är väl det som är meningen med uppköp. Om man inte bara ska köpa upp en konkurrent och lägga ner. En fråga dock ? Din ratt är väl rund ? Hur kan den stå fel ?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser