Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
Janne1

VVS/Gängtätning

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag skall byta några kulventiler och rör detaljer på diesel tanken och undrar om någon provat Bitemas VVS Tätning Gas Oil Sealing, verkar den ok?

Eller skall man köra på Loctite 577 vit som är ca 4 gånger så dyr?

https://www.biltema.se/bygg/lim/ovriga-lim/vvs-tatning-50-ml-2000031881

 

 

Redigerad av Janne1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har kört med gängtätningssnöre då det tål mer rörelse utan att börja läcka och minskar risken att gängan gifter ihop sig. Efter att jag har demonterat några olika rörkopplingar på båten har jag haft mer tur att få isär gängor där tätningssnöre har använts. Där fog eller flytande gängtätning har använts,  har jag i vissa fall behövt såga av kopplingen för att köpa en ny.

 

För mindre gängor med bränsle så hade jag nog använt något flytande.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kör med Loctite 577, du blir inte besviken, även om den är dyr. Har den till köldmedium och olja inom industrin utan problem. Och du får loss detaljerna efteråt.

Mixas ej med gängtejp/PTFE-tejp.

Skärmbild 2023-09-05 233535.png

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev NW355:

Kör med Loctite 577, du blir inte besviken, även om den är dyr. Har den till köldmedium och olja inom industrin utan problem. Och du får loss detaljerna efteråt.

Mixas ej med gängtejp/PTFE-tejp.

Skärmbild 2023-09-05 233535.png

Som skrivits innan av NW355 varför spara skitpengar på så viktiga saker som bränsleläckage.Renoverar ofta motorer med stora materialkostnader,skulle aldrig fundera på att köpa packningar och material om jag inte vet att det fungerar.Ronnie

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu blir det inga tveksamheter pga att jag fick låna en flaska 577 av en rörläggare.

Tack för svaren.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...