Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
Ormudden

Mercury 50hk 4takt -98

Rekommendera Poster

Tänkte bara lufta en fråga.

Har en motor som nämns ovan , böt olja å filter i våras men bestämde mig för lämna in motorn på service då jag märkte att den läckte lite olja. Hade då kört putrande i 15 min...motorn låter hur bra som helst så inga problem.

Säger då till marinan om detta och de tar sig an jobbet , i augusti får jag tillbaka motor och båt (ef deras testkörning) "motorn går hur bra som helst" får jag till mig. Hämtar båt å motor och hinner bara starta å köra 20m då motorn låter fördjävligt..kontaktar marinan å man kommer ut...varvar motor å hållet på en stund men beslutar att man måste ta med sig båt å motor...Får besked då att motorn skurit och att det är mitt fel att jag körde den i ca 15min innan de fick båten till marinan.

Man säger att det är vevstakslagret har skurit på pga dessa 15 min. Men när jag la i båten å ringde marinan direkt så vart det ingen fara att köra till bryggan..även när den skulle tas upp igen.

Någon som är kunnig å kan svara om det är rimligt?

Jag hade ju fått besked att båten var reparerad å klar och gick mycket bra å var klar för hämtning.

Känns som något inte stämmer här.

Tacksam för alla svar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...