Gå till innehåll
torsdag 02 maj 2024
Sogum

Yamaha F115 Går ojämt

Rekommendera Poster

Hej

Jag har en Yamaha F115 2010 som har börjat bete sig underligt. Motorn går fint på tomgång och vid låga vartal men när man drar på så börjar den hacka. Den går fint i 5-10 sekunder sen går den väldigt ojämt i kanske 5 sek och sen bra 5-10 sek igen och så där håller det på. Detta problem började efter att båten inte använts på kanske 6-7 veckor (kass sommar) när jag sjösatte i våras gick den perfekt.


Hade problem med en spridare för några säsonger sen men då gick motorn lite ojämnt hela tiden och även vid låga varv men efter rengöring av spridarna löste det sig den gången.

 

Mina tankar nu går åt att det kanske skulle kunna vara problem med bränsletillförseln, något filter i högtrycksdelen kanske? Någon som har några idéer innan jag börjar riva.

 

Tack på förhand.

Kent

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2023-09-13 vid 09:45 skrev Sogum:

Hej

Jag har en Yamaha F115 2010 som har börjat bete sig underligt. Motorn går fint på tomgång och vid låga vartal men när man drar på så börjar den hacka. Den går fint i 5-10 sekunder sen går den väldigt ojämt i kanske 5 sek och sen bra 5-10 sek igen och så där håller det på. Detta problem började efter att båten inte använts på kanske 6-7 veckor (kass sommar) när jag sjösatte i våras gick den perfekt.


Hade problem med en spridare för några säsonger sen men då gick motorn lite ojämnt hela tiden och även vid låga varv men efter rengöring av spridarna löste det sig den gången.

 

Mina tankar nu går åt att det kanske skulle kunna vara problem med bränsletillförseln, något filter i högtrycksdelen kanske? Någon som har några idéer innan jag börjar riva.

 

Tack på förhand.

Kent

Har du felsökt de vanligaste felkällorna? Ny bensin, nya tändstift?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men du ”Amiralen” …varför skaffar du inte ett liv istället för att hänga på det här forumet och skriva onödiga inlägg 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...