Jump to content
Saturday 25 May 2024

Craycoat

Medlemmar
  • Content Count

    510
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Craycoat last won the day on June 27 2021

Craycoat had the most liked content!

Community Reputation

129 Expert

About Craycoat

  • Rank
    Flottiljamiral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Brukar gå bra med en filtertång för mig. Det finns ju lite olika varianter, den med stålband greppar bättre än den med rem. Sedan går det ju alltid att köpa en filteravdragarsats till spärrskaftet om det går att komma åt underifrån.
  2. Tilten borde fungera utan att tändningen är på. Ett klickande relä brukar betyda att det är för dålig batteriström. Antingen är batteriet slut eller så är det dålig kontakt någonstans.
  3. Låter som ett dåligt batteri, eller dålig kontakt. Prova borsta rent batteripolerna och kabelskorna.
  4. Har du felsökt de vanligaste felkällorna? Ny bensin, nya tändstift?
  5. Ja det var kanske inte den mest erfarna mekanikern som spelade in den där filmen. Men det kanske är bättre med en virrig gubbe på videon med rätt förgasare. 😉
  6. Finns några filmer där rengöring av just denna förgasare är med
  7. Sök på rengöring förgasare eller carb clean på youtube så kommer du få upp massor av GDS videor på hur du ska gå tillväga.
  8. Oljan kommer inte rinna tillbaka till vevhuset av sig självt. Du måste göra rent förgasaren för att bli av med oljan.
  9. Har den transporterats på rätt sätt? Det brukar rinna in olja i förgasaren om man lutar motorn åt fel håll.
  10. Det är så detta brukar te sig när Wiren är lite feljusterad. Den är ju gjord av stål, så den varierar lite i längd beroende på temperatur. Ena dagen kanske det är 20gr varmt och sol då fungerar backen som den ska. Nästa gång är det 19gr och molnigt och då fungerar inte backen längre.
  11. Låter som att du skulle behöva förlänga växelwiren lite för att säkerställa att baken alltid går i. Kolla vilken wire som rör sig bak i motorn när du lägger i baken och så justerar du denna så att det bakre ändläget flyttad ut några mm.
  12. Ok då har du spolat framlänges med andra ord. 😜
  13. Det är inte så enkelt att spola systemet baklänges då kylvattnet släpps tillsamman med avgaserna. Du kan ta bort termostathuset så kommer du åt att spola en del av systemet baklänges, och den andra delen framlänges.
  14. Din motor verkar iallafall bara använda en av spolarna för laddning. Detta gör att laddningspulsen kommer så sällan att din multimeter förmodligen inte registrerar någon större spänningssökning under drift. Det verkar som att något är knas om du mäter upp 21v efter regulatorn. Antingen en dålig regulator eller dåligt kontakt med jord. Jag skulle prova en extra jord till regulatorn och se om det hjälper.
  15. Stämmer antalet kablar och färgerna in till regulatorn enligt kretsschemat jag bifogade? när du kopplade in en extra jordkabel till regulatorn, upphörde problemen med limpmode?
×
×
  • Create New...