svampbob 10 Posted July 26, 2023 (edited) Har köpt en nästan ny ( 2 år gammal ) Garmin 1222xsv med plotter Gpsmap 4012 av en kompis. I kartongen finns: plotter, gps-antenn, nån typ av kabelstam där man kan ansluta flera enheter till. Ekolodsgivaren i min båt har jag bytt till en ny Garmin med 8 stift som passar till systemet tydligen. Jag köpte också ett nytt kort över östersjön (Garmin). Nu till saken, tänkte i mitt stilla sinne att det är väl bara plug and play, men jag fattar inte hur det ska monteras ihop. Finns det någon som vet? När jag kopplade ihop det fungerade varken ekolod och sjökortet var suddigt. Edited July 26, 2023 by svampbob Share this post Link to post Share on other sites
Kane 987 Posted July 26, 2023 Vad har du tänkt dig för system? Behöver du båda plottrarna? Share this post Link to post Share on other sites
svampbob 10 Posted July 26, 2023 (edited) Jag har fått fel grejer av honom. Ber at få återkomma. Edited July 26, 2023 by svampbob Share this post Link to post Share on other sites
ChristerN 2,733 Posted July 26, 2023 1 timme sedan skrev svampbob: Har köpt en nästan ny ( 2 år gammal ) Garmin 1222xsv med plotter Gpsmap 4012 av en kompis. 27 minuter sedan skrev svampbob: Jag har fått fel grejer av honom. Ber at få återkomma. Ja, 1222xsv är väl en plotter (Echomap) precis som 4010 (GPSMap). Share this post Link to post Share on other sites
Kane 987 Posted July 26, 2023 1 timme sedan skrev svampbob: Jag har fått fel grejer av honom. Ber at få återkomma. Det är ju 1222xsv som är att föredra. Share this post Link to post Share on other sites