earendel 4 Postad 26 Juni , 2023 Hej. Bockhornet i min båt hade rustat sönder. Nu har jag köpt en reparationssats och ny slang. Måste jag tar loss avgaskröken för att få på slangen eller går det att montera med kröken i plats?? Alan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 263 Postad 26 Juni , 2023 Hej. Du lär få problem om du försöker få di slangen utan att ta loss kröken. Om det är en reparationsring du köpt så måste du nog raspa ur bockhornet både utvändigt och invändigt innan du limmar. Ingemar 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
earendel 4 Postad 27 Juni , 2023 OK tack för tipset Alan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
NW355 273 Postad 27 Juni , 2023 Gör du utbytet med sjösatt båt så försäkra dig om sjövatten höjden när du delar knäet/böjen och slangen. Ligger man på Y-bommar är ett spännband under aktern till hjälp om sjön tränger in. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
earendel 4 Postad 28 Juni , 2023 Hej, nej båten är på land. Tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser