Henke_M_Helmsman 0 Postad 4 Juni , 2023 Hej! Jag har efter många år lyckats få min gamla trogna Helsman 23 i vattnet. Till min fasa upptäcker jag att vantspridarna saknas.. Så nu är jag på jakt efter nån som kan hjälpa mig att lösa det så jag kan masta på och få till en riktig segling igen. Tänkte att jag börjar här och se om det går att få lite klok input på bästa tillvägagångssätt. (Ser det inte som en ekonomisk möjlighet att inhandla helt ny rigg) Tacksam för all hjälp MvH Henrik Helmsman 23.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 579 Postad 4 Juni , 2023 1 timme sedan skrev Henke_M_Helmsman: Hej! Jag har efter många år lyckats få min gamla trogna Helsman 23 i vattnet. Till min fasa upptäcker jag att vantspridarna saknas.. Så nu är jag på jakt efter nån som kan hjälpa mig att lösa det så jag kan masta på och få till en riktig segling igen. Tänkte att jag börjar här och se om det går att få lite klok input på bästa tillvägagångssätt. (Ser det inte som en ekonomisk möjlighet att inhandla helt ny rigg) Tacksam för all hjälp MvH Henrik Helmsman 23.pdf 282 kB · 3 downloads Kolla med Benns eller Selde'ns 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 336 Postad 4 Juni , 2023 1 timme sedan skrev excel319: Kolla med Benns eller Selde'ns …eller en båtskrot. Se till att få med fästen som passar din mastprofil. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henke_M_Helmsman 0 Postad 5 Juni , 2023 Tack för förslagen! Skickar ut trådar till skrot och de andra, så är det väl bara att hålla tummarna kvar då. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser